عمومی

وزارت راه و شهرسازی نسبت به بازسازی جاده ورزنه-ندوشن اقدام کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

در مصاحبه با آنلاین ، منصور شیشفروش با اشاره به موقعیت استراتژیک رطوبت بین المللی گاوخونی در ارتفاعات مرکزی ایران ، گفت: “تالاب بین المللی گاوخونی در حدود 140 کیلومتری اصفهان و حدود 30 کیلومتری ورزنه واقع شده است.

او اضافه کرد. “مساحت گاوخونی 47000 هکتار و تقریباً دو برابر مساحت مترو اصفهان – اصفهان است و در سال 1975 لیست استخرهای بین المللی به کنوانسیون رامسر اضافه شد.”

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اکوسیستم بسیار حساس و ویژه تالاب گاوخونی برای حوضه زاینده رود گفت: روستاییان در تالابهای اولیا و گاوخونی در منطقه ارگ ​​سنگسار کردند.

احیای تالاب گاوخونی توسط وزارت حفاظت از طبیعت

او اضافه کرد. “آبشار سالانه بین المللی تالاب گاوخونی 176 میلیون متر مکعب است که در دو دهه گذشته تأمین نشده است.”

وی گفت: “خاک مرطوب گاوخونی بدن بزرگ و بی نظیری از گونه های گیاهی و جانوری بود.” “امروز ، در تالابهای بین المللی گاوخونی ، تعداد زیادی از گیاهان و حیوانات در معرض خطر قرار گرفته و نابود می شوند ، از 20،000 پرنده گرفته تا پرندگان.” 137 پرنده کمیاب است.

وی با جذب مجدد رطوبت گاوخونی از وزارت محیط زیست ، گفت:

وزارت راه و شهرسازی باید وضعیت نامساعد جاده مرطوب گاوخونی را بهبود بخشد

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان همچنین با اشاره به آسفالت نامطلوب وروزان تا سیل گاوخون خاطرنشان کرد: جاده ورزنه به نودوشا به طول 80 کیلومتر ، سال گذشته 8 کیلومتر از استان اصفهان و 25 کیلومتری استان یزد است. بود.

او اضافه کرد. وی ادامه داد: لازم است وزارت راه و شهرسازی آسفالت ریزی را برای این جاده مهم که محلی برای بسیاری از گردشگران است فراهم کند و از ایجاد حوادث جاده ای برای ساخت جاده های کویری جلوگیری کند.