ورزشی

از موضع خود کوتاه نمی آییم/ اقدام وزارت ورزش خلاف قانون بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، جواد نصیری سرپرست موی تای در نشست خبری با موی تای گفت: پس از نامه وزارت ورزش به فدراسیون انجمن های ورزشی، موی تای برای ادامه فعالیت به این فدراسیون منتقل شد. اصحاب رسانه صبح امروز مبنی بر اینکه تبدیل انجمن موی تای به فدراسیون کوتاه مدت نخواهد بود، بر اساس نامه رئیس جمهور فعالیت خود را بر اساس قوانین جاری ورزش کشور پیگیری خواهیم کرد.

نصیری گفت: فدراسیون جهانی موی تای در مقاطع مختلف 5 نامه به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارسال کرده است. در سال 1998، زمانی که موی تای از فدراسیون ورزش های رزمی به فدراسیون انجمن های ورزشی منتقل شد، یکی از آن نامه ها ارسال شد و جلسه ای برای تصویب منشور و استقلال کاری برگزار شد. در این نامه ها آمده بود که تنها موی تای مورد تایید IFMA یا فدراسیون جهانی موی تای زیر نظر مستقیم جواد نصیری است. علاوه بر این، او ماموریت ایجاد فدراسیون موی تای ایران را نیز دارد. در این نامه ذکر شده بود که چرا افغانستان و پاکستان فدراسیون موی تای دارند، اما ایران ندارد.

رئیس فدراسیون موی تای افزود: وی ادامه داد: پس از این روند در دی ماه سال 1400 با اعلام جلسه به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، درخواست حضور نماینده در جلسه را داشتیم اما ما: او پاسخی دریافت نکرد.» حداکثر آرا نام انجمن به فدراسیون تغییر یافته است. سپس در جریان جام جهانی، مجمع جهانی، گزارشی از پیشرفت کار ارائه کردیم که مورد توجه مسئولان فدراسیون جهانی قرار گرفت و این موضوع را به او «تبریک» گفتند.

نصیری یادآور شد: در یکی از این نامه ها آمده بود که طبق قوانین بین المللی، موی تای نمی تواند در یک فدراسیون فعالیت کند و باید از نظر مالی، اداری و فنی مستقل باشد. در نامه چهارم آمده بود که فدراسیون نظامی ایران بدهی مالی قابل توجهی به این نهاد بین المللی دارد و چندین سال است که حق عضویت را پرداخت نکرده است. بار دیگر تاکید می کنیم که ورزش موی تای مورد تایید کمیته بین المللی المپیک (IOC) است. منشور به اعضای ما اجازه نمی دهد با سازمان هایی که مورد تایید مقامات بین المللی نیستند (GAISF، کمیته بین المللی و وادا) همکاری کنند. در این نامه تاکید شده است که اعضای ما باید به صورت مستقل و زیر نظر کمیته ملی المپیک کشورشان کار کنند، این موضع رسمی فدراسیون جهانی است.

او ادامه داد. تشكيل فدراسيون موي تاي مطابق با قوانين بين‌المللي و نيز قوانين موجود، مورد تاييد دولت است. به گفته وی، ارسال نامه به موی تای برای انتقال به فدراسیون دیگر خلاف قانون است، «هر گونه موازی کاری» چنین اقدامی از جمله تغییر کارمند عواقب سنگینی برای ورزش کشور خواهد داشت. به همین دلیل به مسئولان ورزش کشور، کمیته ملی المپیک هشدار می دهیم که مسئولیت هر اتفاقی در این زمینه بر عهده شماست.

رئیس انجمن موی تای با بیان اینکه بر اساس قوانین جاری کشور فعالیت می کنم، گفت: در این رشته به دنبال حقوق ورزشکاران هستم، چیزی نخواسته ام. به همین دلیل من عقب نشینی نمی کنم. آیا می دانید مادری که در خانه مردم کار می کند قبل از جام جهانی هزینه ورزش فرزندش را پرداخت کرده است؟ آیا او حق ندارد با ورزش کشور اینگونه رفتار کند و انتظار شکست ما را داشته باشد؟ من طبق قوانین و مقررات صحبت می کنم، چه زمانی به ما ریالی کمک کرده اند؟ چرا ورزش را سیاسی می کنند؟

در پایان گفت. در نامه‌ای خطاب به وزارت ورزش، طبق مفاد اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، مسائل خود را مطرح کرده‌ایم – اساسنامه، قانون که تصویب و تصویب آنهاست. مراجع نظارتی بررسی کنند که آیا درخواست ما با قانونی که اتخاذ کرده اند مغایرت دارد یا خیر. من صادقانه می گویم شما نمی توانید برای ما مشکلی ایجاد کنید، استقلال ما باید حفظ شود. اگر اینطور است، پیشنهاد می کنم تکواندو، جودو، کاراته و … به منظور تحرک به فدراسیون ورزش های رزمی منتقل شود که مدینه یک کشور متروک است، کارها به خوبی پیش می رود.