عمومی

مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین نباید سکوت کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین، آیت الله رضا رمضانی شامگاه شنبه در مراسم چهلمین سالگرد درگذشت اسماعیل صدیقی امام جمعه سابق شهرستان های کلاچای در صومعه سرا با اشاره به سیره امام موسی صدری. برای شناخت امیرالمومنین(ع)آ)او گفت. امروز علی (آ) در رفتار و کردار پیروان پیامبر قابل تشخیص است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)آ) با اعلام اینکه پیروان اخلاق، ادب، عقلانیت و معنویت می توانند علی (آ) او اضافه کرد. «کسی که محرومان را دستگیر نکند، فاسق است، احساس مسئولیت نمی کند و نمی تواند از امیرالمومنین علیه السلام پیروی کند.آ) میانجیگری

اعتراف زبانی به شیعه علیآ) بودن کافی نیست

آیت الله رمضان با اشاره به اینکه شیعه علی(ع)آ) وی تصریح کرد: خیلی سخت است، سخت است، فقط مطالبه گری کافی نیست. اولاد علی(ع)آ) باید تلاش کنی، تلاش کنی، بترسی، سداد و بدانیم که مصمم هستیم در راه درست باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به معرفت بیش از 30 ساله مرحوم حجت الاسلام صدیقی اشاره کرد. فوت کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم صدیقه وظایف خود را به خوبی انجام داده است، افزود: وقت شناسی، رعایت شأن متقیان و پرهیز از هرگونه تکبر از دیگر ویژگی های بارز این متقی معروف است.

آیت الله رمضان با اشاره به اینکه حجت الاسلام صدیق مدافع سرسخت نظام بود، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام صدیقی از مدافعان سرسخت ولایت بودآن مرحوم با وجود اینکه در چند سال اخیر از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نبوده اما همیشه خوشحال و شاکر خداوند بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه مرحوم صدیق به مدت 17 سال در شهرستان های صومعه سرا و کلاچای سمت امام جمعه را بر عهده داشت، افزود. مردم همیشه از او به عنوان یک مرد مردمی، یک امام جمعه انقلابی یاد می کنند».

نماز جمعه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای حضور روحانیت در عرصه عمومی بود

وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فضای نماز جمعه بسیار محدود و روان نبود. فرصتی فراهم شد که روحانیت در عرصه اجتماعی حضور پیدا کند، خدمات دینی ارائه دهد.

آیت الله رمضان افزود: «در زمان پهلوی سازوکاری برای حضور روحانیون در مساجد وجود داشت. ارتباطاتی که داشتند.»

نماینده مردم گیلان در مجمع کارشناسان رهبری، اعلام کرد که قبل از انقلاب اسلامی، یک دیدگاه کمتر از دین وجود داشت، افزود: “این یک سوال مهم است. و سریع؟ به عبارت دیگر آیا نباید پاسخی به معضلات اجتماعی داشته باشد؟

او گفت. برخی می گویند دین در حوزه اجتماعی حکمی ندارد، روحانی فقط باید نماز بخواند، عبادت کند، احکام را بیان کند، در مسائل و مشکلات اجتماعی حضور نداشته باشد.

آیت الله رمضانی با تأکید بر اینکه در آیات و روایات فراوانی به مسائل اجتماعی اشاره شده است، افزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به محض تشکیل حکومت، جهاد می کند و خود را از خشونت و ظلمی که بر مسلمانان روا داشته است مصون می دارد، یعنی باید: نه، سکوت کرد، این نگرش اسلام نسبت به مسائل اجتماعی است.

در قرآن 400 آیه درباره مقاومت جهاد آمده است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)آ) وی با اشاره به اینکه حدود 400 آیه در قرآن کریم مربوط به جهاد و مقاومت است، گفت: قرآن کریم به مسائل اجتماعی و گروهی مانند نماز جماعت، نماز جمعه و حج اشاره دارد. بسیاری از احکام اسلام مربوط به مجازات هایی است که بدون حاکمیت قابل اجرا نیست.

وی همچنین به جامعه مسلمانان در واقعه غدیر، حضور اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد.آ) او و خانواده اش در کربلا به سر بریدن بر نیزه و اسارت کودکان اشاره کردند و گفتند: اگر دین فقط برای ارتباط با خدا بود، دلیل این اتفاقات چه بود؟

آیت الله رمضان با اشاره به اینکه قرآن کریم می فرماید اگر مسلمان یا غیرمسلمان از شما کمک بخواهد و شما کمک نکنید مسلمان نیستید خاطرنشان کرد: رژیم فلسطین و کودکان مظلوم و زنان بی دفاع شهید می شوند، سکوت کنیم.

نماینده مردم گیلان در نشست خبرگان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بر اینکه روز جهانی یهودا روز اسلام است، تاکید کردند، گفت: روز جهانی یهودا روز اسلام است. رژیم کودک کش صهیونیستی در آخرین جمعه این روز دست به جنایت می زند. ماه رمضان و رسانه های جهان به این مناسبت سکوت کرده اند رژیم کودک کش صهیونیستی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان جنایت می کند و رسانه های جهان در این مورد سکوت کرده اند..

وی افزود: دیدگاه امام خمینی در مورد سیاست را بررسی کرد. امام راحل سیاست را به مکر و نیرنگ و حیله نمی پذیرفت، بلکه سیاست را به معنای رهایی، توجه، اصلاح و حل مشکلات مردم می پذیرفت. مشکلات او وظیفه همه مسلمانان را می دانست.

آیت الله رمضان با اشاره به اینکه ائمه در زیارت جامعه (آ) وی خاطرنشان کرد: او را به عنوان یک سیاست گذار معرفی می کند. «امام موضع سیاسی دارد: اگر امروز این حکومت نبود، دشمنان همه را می خوردند، از اسلام خبری نبود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)آ) وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) برداشت دیگری از ماجرای غدیر را بیان کردند، تصریح کردند: «مرحوم صدیق شاگرد این فهم امام بود؛ اسلام را با این فهم فهمید، با مسئولیت خود عمل کرد.

جامعه اسلامی باید در قبال فلسطین و میانمار احساس مسئولیت کند

وی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی باید نسبت به فلسطین، میانمار و دیگر مظلومان جهان احساس مسئولیت داشته باشد، گفت.آ) ما خیلی دور هستیم.

آیت الله رمضان با اشاره به اینکه امام علی (ع)آ) وی افزود: وی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به دلیل همین احساس مسئولیت مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید. امیرالمومنی (آ) او در راه حق به شهادت رسید.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای اجرای همه شئون دینی خلق شده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای اجرای همه شئون دینی ایجاد شده است. انقلاب اسلامی برای اجرای همه شئون دینی ایجاد شددشمن سعی دارد دین را از جوانان بگیرد، اهل بیت: قرآن، و ما باید با تمام توان در مقابل این حمله دشمن بایستیم.

وی سپس بر لزوم توجه به قرآن کریم تاکید کرد و گفت: قرآن البته در قیامت از ما شکایت خواهد کرد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه همه از جمله دولت باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند، افزود: این تلاش ها باید در گیلان با جدیت صورت گیرد.

مشکل سراوان باید به صورت جدی حل شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت به موضوع زباله های سراوان اشاره کرد و گفت: شنیده ام اراده جدی برای حل موضوع سراوان وجود دارد.

او اضافه کرد. این مشکل باید خیلی وقت پیش حل می شد. اگر مشکل تفکیک و بازیافت زباله به خوبی توسعه یابد، با مشکلاتی که گریبانگیر مردم شده است، مواجه نخواهیم شد.

آیت الله رمضان یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی را خدمات رسانی به مردم عنوان کرد. امیدواریم مسئولان با دادن وعده های عملی، مشکلات مردم را با اقدامات عملیاتی حل کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عصبانیت مردم نباید به حدی باشد که دچار بی اعتمادی شوند، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران باید با انقلاب حضرت ولی عصر (عج) پیوند خورد.عج:(اگر اسلام ضربه بخورد 300-400 سال از ظهور اسلام و حضرت مهدی می گذرد).عج:) خبری نخواهد بود. باید وظیفه خود را درست بدانیم، احساس مسئولیت را زنده کنیم تا بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.