ورزشی

مرد شماره یک تنیس جهان پشت میله های زندان

به گزارش شفاف، بوریس بکر تنیسور پیشین شماره یک جهان به دلیل پنهان کردن اموالش از سوی دادگاه لندن به دو سال و نیم زندان محکوم شد. نیمی از محکومیت وی گذرانده و مابقی تعلیق می شود.

بکر 54 ساله با 6 قهرمانی گرند اسلم 2017 به دلیل ناتوانی در بازپرداخت بدهی ها ورشکست شد. طبق قانون، او موظف بود اموال خود را به دادگاه اعلام کند.

اما مشخص شد که او برخی از دارایی های خود از جمله فنجان و آپارتمان در منطقه چلسی لندن را که 21.2 میلیون پول نقد است، اعلام نکرده است. بکر در نهایت به چهار مورد از چهار مورد محکوم و به حبس ابد محکوم شد.

بوریس بکر در سال 1985 در سن 17 سالگی پس از قهرمانی در ویمبلدون به شهرت رسید. او بعداً با کسب پنج عنوان گرند اسلم به یک اسطوره تنیس تبدیل شد. بکر پس از بازنشستگی در سال 1999 وارد دنیای تجارت شد؛ او به عنوان مفسر در شبکه های مختلف از جمله بی بی سی کار کرد. قهرمان سابق تنیس جهان در سال 2013 با هدایت جوکوویچ به دنیای تنیس بازگشت و همکاری موفقی با بازیکن صربستانی داشت.

فرار مالیاتی در آلمان در سال 2002 منجر به محکومیت بکر شد. او در سال 2012 به لندن نقل مکان کرد و در سال 2017 به دلیل بدهی 54 میلیونی اعلام ورشکستگی کرد. اموال خود را به دادگاه اعلام نکرد. البته این بار مخفی کردن اموال برایش دردسرساز شده بود، حداقل باید 15 ماه در زندان می ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان