بین الملل

مجموعه اقدامات ایران در پی خروج آمریکا از برجام مدبرانه بود/ عدم صلاحیت تروئیکای اروپایی برای میانجیگری در توافق هسته‌ای

به گزارش گروه بین الملل آنا ، رمزی بارود ، روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی که نویسنده چندین کتاب در مورد تحولات منطقه غرب آسیا است ، در سال 2015 گفت که پنج عضو دائم ایران در شورای امنیت سازمان ملل توافق هسته ای برجام را امضا کرده اند. در یک مصاحبه اختصاصی با آنا در ایالات متحده (ایالات متحده آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، روسیه ، چین) در مورد خروج دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین از توافق هسته ای ، واکنش ایران به رویکرد غیرقانونی و غیر منطقی واشنگتن بحث شده است. و وی تأکید می کند که هرچه اقدامات ایالات متحده غیرعاقلانه بود ، پاسخ ایران نیز منطقی متعادل بود.

بیانیه جدید دولت در مورد برجام

مشروعیت و عقلانیت رفتار هسته ای ایران پس از خروج ایالات متحده از برجام

بارود می گوید ایران در ابتدا پس از تصمیم ترامپ برای بیرون کشیدن این کشور از توافق هسته ای و ناتوانی اروپا در جبران خسارات اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا ، صبر زیادی به خرج داد. از بهار 2018 ، هنگامی که دولت آمریکا از برجامی خارج شد ، ایران قدرت سیاسی خود را در موضع متعادل نشان داد ، ثابت کرد که از فشار دولت های خارجی نمی ترسد ، گامی برای بازگشت به برجامی بر نداشته است. در صورت تغییر تعهدات ، موقعیت واشنگتن را از بین ببرید.

این دانشمند علوم سیاسی ذکر کرد. وی افزود: مسئله مهم در این زمینه این است كه اقدامات متعادل ایران به هیچ وجه نمی تواند نقطه ضعف تلقی شود ، زیرا تهران پیام دیگری به غرب داد كه این چیزی نیست جز “صبر ایران نیز محدودیتی دارد.”


بیشتر بخوانید:

ایران حق دارد از متخلفان شورای امنیت سازمان ملل متحد غرامت بخواهد / هیچ دلیلی برای اعتماد به آمریکا وجود ندارد

ایالات متحده همه تحریم ها علیه ایران را لغو می کند / موضوع برنامه هسته ای ایران در مرحله حیاتی است


بارود سپس افزود. وی افزود: حال این س arال مطرح می شود كه چگونه تهران می تواند نمونه عملی پیام فوق را به گونه ای به مخاطبان منتقل كند كه از یك سو توجیه آمریكا ، اسرائیل و متحدان منطقه ای آن نباشد و از طرف دیگر از خصومت های احتمالی آنها جلوگیری كند. اقدامی که می تواند کل منطقه را به سمت جنگی ویرانگر سوق دهد.

او ادامه داد. وی افزود: سوال دیگر این است كه چگونه علاوه بر این ، ایران چگونه می تواند تحریکات مداوم طرف های مخالف را خنثی كند تا تهران را مجبور به پاسخگویی به گونه ای كند كه به عنوان یك رهبر سازش منطقه ای ، در موقعیت خود نباشد؟

آموزش مقامات جدید ایرانی در رابطه با بازگشت دولت جدید آمریکا به برجام

“من مطمئن هستم که این س andالات و س andالات بیشتر در ذهن سیاستمداران ایرانی بوده است ، خصوصاً از زمانی که مشخص شد بایدن جایگزین دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور خواهد شد ، دولت جدید سیاست خود را در روزها و هفته ها نسبت به ایران تغییر خواهد داد.” بارود گفت. پیش رو آشکار خواهد شد.

وی با تأیید مجدد بر موقعیت مستحکم ایران و نقش رهبری تهران در منطقه ، افزود: “تمرینات نظامی اخیر نیروهای مسلح ایران حاوی پیام روشنی است که این کشور بار دیگر از موضع قدرت وارد توافق هسته ای خواهد شد.” البته ، اگر این اقدامات سو mis تعبیر شود ، آنها تصور نمی كنند كه ایران به دنبال یك رویارویی نظامی است (ایران توانسته است این پیام بسیار واضح ، یعنی “نیروی دفاعی خود” را انتقال دهد ، نمی خواهد با ارتش مقابله كند).

تحریم های ایران

بارود با تأكيد بر اينكه پاسخ ايران در برابر نقض آمريكا با انفعال تريوكا اروپا متعادل است ، گفت: وی افزود: “بار دیگر او باید به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل كند ، اما اعتماد به واسطه هایی مانند فرانسه را مصلحت نمی داند ، اما ایران باید به عنوان واسطه به متحدان قدرتمند بین المللی خود ، روسیه و چین اعتماد كند.

وی در پایان تأکید کرد. “با این رویه ، ایران می تواند اطمینان داشته باشد که توافق هسته ای سرانجام بدون تغییر روح و متن خود به حالت عادی برگردد.”

انتهای پیام / 4155 /