بین الملل

تمامی اقدامات ایران به اطلاع آژانس رسیده است/ عدم مذاکره مجدد بر سر برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه در مصاحبه اختصاصی با آنا.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری “آنا” ، “کاظم ریب اریب آبادی” ، نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ، گفت. 174 زنجیره گاز UF6 در سانتریفیوژهای IR2m در دو ایستگاه غنی سازی سوخت نطنز آزمایش شد.

پیش از این ، رویترز گزارش داده بود که آژانس به سانتریفیوژها گاز تزریق کرده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری بین المللی آنا گفت: “همه اقدامات ایران در چارچوب ضمانت ها است ؛ ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی در ارتباط مستقیم هستیم.”

سخنگوی وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده

او اضافه کرد. “آژانس از اقدامات فنی مربوط به فعالیتهای آژانس در چارچوب تعهدات خود مطلع شده است. این سازمان از فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران مطلع است. “البته ، همه اقدامات در چارچوب تعهدات دفاعی ، همسو با برنامه صلح آمیز هسته ای بود.”

ایالات متحده چاره ای جز احترام به مردم ایران ندارد

به گزارش آنا ، الیوت آبرامز ، رئیس گروه اقدام وزارت امور خارجه در مورد ایران ، گفت که اصلاح برجام یک خواسته بین حزبی است ، دموکرات ها آن را می خواهند. با این حال ، سرنوشت برجام و پاسخ جمهوری اسلامی به لغو احتمالی تحریم ها توسط جو بایدن ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده ، به یک موضوع بحث سیاسی تبدیل شده است.

خطیب زاده در مورد ادعاهای آبرامز و واکنش ایران گفت. “طبیعی است که یکی از اعضای تیم شکست خورده سیاست حداکثر فشار ایالات متحده این حرف را می زند.” این اقدامات برای کسانی که حتی در صورت حداکثر فشار در اهداف جنایات علیه ملت ایران به اهداف خود نرسیده اند ، ناامیدی است. هرکسی در ایالات متحده نتایج این سیاست را ببیند ، شکست خود را می بیند. بدیهی است که اینها حرفه های رسانه ای هستند که بازی می کنند. دولت فعلی یا آینده ایالات متحده چاره ای جز احترام به مردم ایران و تغییر مسیر آنها ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه

او اضافه کرد. “روشن است که سیاست حداکثر فشار ایالات متحده منجر به حداکثر شکست شده است. البته منافع ملت برای تهران از اهمیت بالاتری برخوردار است. ما سیاست های خود را بر اساس منافع خود قرار می دهیم و برای تهران فرقی نمی کند که در کاخ سفید باشد. اقدامات و اقدامات آنها ممکن است ثبت شود.

برجام آنلاین و موم شده است

سخنگوی سرویس دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد. ما بار دیگر درباره آنچه قبلا مذاکره کرده ایم ، مذاکره نخواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده

محمد جواد عوض ظریف وزیر امور خارجه روز سه شنبه گفت که خطیب زاده از دستور اجرایی بایدن برای لغو تحریم های جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد کرد. “زار عریف خیلی واضح گفت. کلیه احکام ریاست جمهوری یا احکام اجرایی رئیس جمهور فعلی آمریکا برای اعمال تحریم های سخت علیه مردم ایران باید لغو شود. مسیر سریع دستیابی به چنین دستورالعمل لغو تحریم های یک جانبه ، برون مرزی و غیرقانونی علیه مردم ایران است.

وی گفت: “ما هرگز اقدامات خود را به ایالات متحده ، كه از شورای امنیت سازمان ملل خارج شده است ، مرتبط ندانیم.” اگر طرف های دیگر ، به ویژه اروپایی ها بتوانند مزایای رفع تحریم های ایران را که در توافقنامه پیش بینی شده است ، پاسخ ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد کاهش تعهدات خود در واقع یک پاسخ متناسب به شکست طرف های دیگر در برنامه جامع اقدام است. : قرار دادن:

ایران آماده است در ازای اجرای کامل توافقنامه توسط سایر اعضای نهاد ، اجرای کامل توافقنامه را در دستور کار خود قرار دهد.

سعید خطیب زاده در مورد سفر اخیر وزیر دفاع عراق به کشورمان گفت. “این دیدار بخشی از روابط بسیار عادی بین ایران و عراق است.” سفرهای مقامات جمهوری اسلامی ایران و از طرف دیگر سفرهای مقامات عراق به ایران منظم است. البته ، ما موضوعات جدی برای مذاکره داریم ، به ویژه در زمینه دفاع ، مبارزه با تروریسم ، امنیت مرزها و همکاری در زمینه های مختلف مربوط به امنیت دو کشور.

وی بر همکاری دفاعی ایران و عراق تأکید کرد. “ماه گذشته همه تحریم های تسلیحاتی بر علیه ایران برداشته شد. ایران حق همکاری در چارچوب قوانین بین المللی ، قوانین سیستم ، سیاست ها با سایر کشورها را دارد و ما همیشه این حق را داریم.” ما محافظت می شویم حق ماست که از آن استفاده کنیم.

خطیب زاده گفت.

انتهای پیام / 4033 /