اقتصادی

ماهیت اتاق بازرگانی را بر هم نزنید!

پس از تصویب لایحه اصلاحیه قانون اتاق بازرگانی در مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان بخش خصوصی شروع به انتقاد از این لایحه کردند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، طبق برنامه ای که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال می کنند ، ماهیت اتاق بازرگانی ایران تغییر می کند. تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه “اصلاحیه قانون اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران” و پیوست های بعدی آن را ارائه دادند که طبق ماده 2 آن سازمان غیر انتفاعی دومین قانون است اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن. موضوع مقاله ، که در سال 1990 تصویب شد. در ماه مارس ، به یک سازمان غیردولتی تبدیل شد.

اگرچه مشخص نیست که سرنوشت این برنامه به کجا خواهد انجامید ، احمدپور فلاح ، مشاور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران ، ایرادهای بخش خصوصی را نسبت به برنامه جدید نمایندگان ارائه داد.

وی گفت كه همانگونه كه پزشكان در پیش نویس قانون وزارت بهداشت و صنعتگران در پیش نویس قانون وزارت صنعت ، معدن و تجارت دخالت نمی كنند ، بخش خصوصی نیز انتظار دارد كه در اصلاح قانون مستقل عمل كند. در این زمینه ، با وجود احزاب نظارتی. او از این امر آگاه است ، آن را عملی ضروری می داند.

وی گفت: “این فعال اقتصادی آن را اقدامی غیرحرفه ای و نادرست برای اصلاح قانون اتاق بازرگانی و صنایع ایران بدون مشورت با كاربران این قانون توسط مجلس خواند.” کاخ ایران در آن طرح ذکر نشده است ، که تأکید اصلی آن بر زیر پا گذاشتن استقلال این اتاق است. سیستم نظارت مالی اتاق بازرگانی ایران توسط شرکت های حسابرسی مالی انجام می شود ، در حالی که هیأت عالی نظارت بر نمایندگان دولت همچنین بر فعالیت اتاق ایران نظارت می کند.

وی اشاره کرد که تضعیف برخی از مراکز و اتاق ها از طریق برنامه تغییر اتاق تجارت و صنعت ایران و گفت. “کمبودهایی در اتاق وجود دارد که باید با بازنگری در قانون اصلاح می شد. آه ، این طرح هیچ یک از این نیازها را برآورده نمی کند.

به گفته پورفلاح ، با بررسی قوانین مجلس نمایندگان ایران ، نیاز به بررسی سهمیه ها ، انتخابات ، جلسات ماهانه مجلس نمایندگان و موارد مشابه است. اما به این موضوعات توجهی نشد. از طرف دیگر ، باید در مورد تعداد نمایندگان دولت در مجلس نمایندگان ایران و حضور آنها بررسی هایی صورت می گرفت.

وی بر حضور پررنگ اتاق ایران در مجامع بین المللی تأکید کرد. “در قانون اتاق ایران ، افزایش ظرفیت اتاق برای حضور در مجامع بین المللی ضروری است.” امروز بدون این اصل ، مسیر توسعه غیرممکن است. بنابراین ، باید مکان اتاق های مشترک در اتاق تعویض عمومی نیز در نظر گرفته شود ، اما جدا از معرفی متن تغییر یافته ، هیچ توجهی به این موارد نشده است. از طرف دیگر ، اختصاص فضایی برای اتاق های مشترک در مجلس نمایندگان ضروری بود که این امر نیز نادیده گرفته شد.

انتهای پیام: