اقتصادی

انتخابات اتاق‌های بازرگانی برگزار می‌شود+ جزئیات

انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور جزئیات جدول زمان بندی انتخابات را منتشر کرد.

به گزارش «سرگرمی برای همه»، انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اعلام کرد. در جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 19 اسفند 1301 از ساعت 8 الی 18 در سراسر کشور در محل هایی که به تصویب هیأت های نظارت بر انتخابات خانه شهرها تعیین و تأیید می شود، برگزار می شود. انجمن نظارت بر انتخابات

با انتشار این بیانیه، با رعایت بند 5.8 ماده 5 آیین نامه تشکیل و فعالیت شورای نمایندگان اتاق های ایران و شهرستان ها که به تصویب شورای عالی نظارت اتاق رسید. ایران. 30 دی ماه 1401 از کلیه اعضای حقیقی و حقوقی اتاق ها در سراسر کشور که مفاد این اعلامیه را رعایت می کنند. کسانی که حق دارند در انتخابات اعلام کاندیداتوری کنند و می خواهند عضو شورای نمایندگان باشند. شهرداری محل صدور کارت عضویت خواهشمند است بین ساعت 8 صبح روز سه شنبه 4 بهمن 1401 تا پایان روز سه شنبه 11 بهمن 1401 کاندیداتوری خود را اعلام و ثبت نام کنند.

بر اساس مشخصات ذکر شده در اطلاعیه انتخابات، داوطلبان باید مدارک خود را در چند حوزه تنظیم و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

شرایط نامزدهای عضویت در شورای نمایندگان

بر اساس بند 5.7 ماده 5 اساسنامه تشکیل و فعالیت شورای نمایندگان اتاق های ایران و اتاق های شهرستان، افراد با شرایط زیر می توانند به صورت داوطلبانه به عضویت شورای نمایندگان درآیند:

الف) داشتن کارت عضویت حقیقی یا حقوقی معتبر با حداقل 2 سال سابقه عضویت پیوسته یا متناوب

ب) تابعیت ایرانی و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران

ج) عدم سابقه ورشکستگی به دلیل تقصیر یا تقلب

د) عدم محکومیت به مجازات محدودکننده حقوق اجتماعی.

هـ) علاوه بر شرایط مذکور، احراز صلاحیت بازرگانی یا فعالیت اقتصادی بر اساس اسناد و مدارک ارسالی یا بارگذاری درخواست یا مدارک از مراجع مسئول با داشتن یکی از شرایط زیر بر اساس تایید اولیه انتخابات شهرداری: هیئت نظارت و تایید نهایی انجمن ناظران در مورد انتخابات

مدارک و گواهی صلاحیت تجاری یا فعالیت اقتصادی

1- صدور اسناد فروش حداقل 15 میلیارد تومان در مدت یک سال

2- ارائه فهرست حق بیمه مددکاران تامین اجتماعی حداقل 20 نفر شاغل در مدت یک سال.

3- ارائه گواهی انتخاب به عنوان صادرکننده یا تولید کننده نمونه در سطح منطقه ای یا ملی

4- ارائه مدارک مثبته مبنی بر حداقل 2 سال سابقه مدیریت (مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره) شرکتهای اقتصادی واجد هر یک از شرایط بند 1 یا 2 یا 3 بند «ه» فوق.

تبصره 1: اشخاص حقوقی که دارای کارت عضویت دو ساله و شرایط فوق با تایید هیات مدیره خود می باشند می توانند عضو هیات مدیره خود و یا مدیر عاملی را که حداقل 2 سال سابقه کار داشته باشد معرفی نمایند. عضویت در شورای نمایندگان اتاق محل در سمت های فوق الذکر شخص حقیقی فوق با استناد به کارت عضویت یک شخص حقوقی کاندید عضویت شورای نمایندگی می شود.

تبصره 2: هر شخص حقیقی می تواند در اظهارنامه کاندیداتوری فقط یک شخص حقوقی را به عنوان وکالت معرفی کند.

نحوه ثبت نام و اعلام کاندیداتوری برای عضویت در شورای نمایندگی

به استناد تبصره ماده 5 بند 13.5 اساسنامه انجمن ناظر انتخابات مقرر شده است فرآیند ثبت نام، رای گیری، شمارش آرا، دریافت شکایات و … به صورت الکترونیکی انجام شود. لذا متقاضیان می توانند از زمان و تاریخ اعلام شده (از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 4 بهمن 1401 لغایت پایان روز سه شنبه 11 بهمن 1401) به سایت انتخاباتی کاخ ایرانی مراجعه و مراحل و مراحل زیر را طی کنند. سامانه و بارگذاری مدارک و تکمیل فرم های مربوطه و دریافت کد رهگیری جهت ثبت نام.

تبصره 3- چنانچه هر یک از داوطلبان به هر دلیلی موفق به ثبت نام الکترونیکی نشوند، در مهلت تعیین شده می توانند با در دست داشتن مدارک لازم با ارائه مدارک و مدارک لازم جهت ثبت نام و تحویل و به هیئت نظارت بر انتخابات شهرداری مراجعه نمایند. دريافت كردن؛ رسید چاپ شده حاوی کد رهگیری ثبت نام، اقدام نمایید

تبصره 4: کلیه متقاضیان ثبت نام می بایست مدارک اعلام شده را جهت ثبت نام بارگذاری یا ارسال نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت آپلود یا ارسال جهت ثبت نام

1) تصویری از بولتن رسمی آخرین تغییرات مدیران برای اشخاص حقوقی

2) اصل صورتجلسه هیأت مدیره مبنی بر تأیید نامزدی یکی از اعضای هیأت مدیره یا مدیر عامل توسط شخص حقوقی.

3) ارائه یا بارگذاری کارت عضویت یا بازرگانی معتبر اشخاص حقیقی یا حقوقی

4) تکمیل فرم های ثبت نام.

فرم های ثبت نام

– خوداظهاری مبنی بر عدم مسئولیت یا نداشتن روابط استخدامی در دستگاه های اجرای ماده 5 «قانون مدیریت خدمات کشوری».

– خوداظهاری نوع فعالیت توسط تجارت، صنعت، معدن یا کشاورزی

– خوداظهاری مبنی بر عدم سابقه ورشکستگی ناشی از تقصیر و تقلب و عدم محکومیت کیفری موجب سلب حقوق اجتماعی و تعهد به اینکه در حین یا بعد از انتخابات و در آن مدت. حکم کیفری داوطلب یا عضو هیئت باید با حکم قطعی دادگاه صالح در مورد عضویت نماینده مردم صادر شود. عضویت آن فرد در هیئت منتفی شد و شکایتی نکرد و شنیده نخواهد شد.

– عضویت در اتاق ها و دستگاه های اجرایی کشور (موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری) مدارک مبنی بر انصراف از شغل قبلی و ارائه خوداظهاری یک ماه قبل از ثبت نام. از هیئت نمایندگان اتاق های تهران و شهرستان.

تبصره 5: به کلیه متقاضیان توصیه می شود آخرین نسخه اصلاح شده آیین نامه فوق را که در آدرس اینترنتی بارگذاری شده است مطالعه کنند.

تبصره 6: چنانچه عدم صحت هر یک از مدارک ارائه شده توسط متقاضیان انجمن رصد در طی مراحل و فرآیندهای برگزاری انتخابات و مراسم قبل و بعد از انتخابات بررسی شود. انجمن در صورت انصراف از نامزدی یا عضویت فردی در هیئت، فرد مذکور را به اتهام ارائه مدارک خلاف واقع به کمیته انضباطی خانه ایران معرفی می کند.

اتاق بازرگانی اعلام کرد: سایر اطلاعات لازم در خصوص انتخابات و حق رای در اطلاعیه ها و آگهی های آتی در اختیار منتخبان و رای دهندگان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام