عمومی

قطار ارومیه – تهران روزانه می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از رئیس راه و شهرسازی آذربایجان غربی، محسن حمزن. لو: وی عصر دوشنبه در اولین جلسه هفتگی بررسی مشکلات ایستگاه های راه آهن آذربایجان غربی اعلام کرد که از پایان آبان ماه ساعت حرکت قطار ارومیه – تهران تغییر می کند تا مسافران بتوانند از این جامعه استفاده بهینه کنند. حمل و نقل با اضافه کردن ایستگاه راه آهن شهرستانهای ارومیه پول نقدمهاباد، میاندوآب، رشکان، شیرین بلاغت و کر کالان از مهمترین ایستگاه های ایالت هستند که باید در کوتاه ترین زمان ممکن نواقص آن برطرف شود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: این جلسات به منظور رفع نواقص ایستگاه های راه آهن آذربایجان غربی هر هفته شنبه و یکشنبه برگزار می شود. تانزیت از شبکه ریلی بار و مسافر باید حداکثر استفاده را کرد.

حمزلو ادامه داد. ترانزیت ریلی آذربایجان غربی به دلیل طول و فاصله زیاد بین شهرهای استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همکاری دستگاه های مربوطه در ارتقای شاخص های ریلی ضروری است.

مدیر کل راه و شهربازی آذربایجان غربی گفت: او اضافه کرد: همچنین تا پایان سال تلاش می شود قطار ارومیه – تهران و بالعکس به صورت روزانه اجرا شود.

او ادامه داد. اولویت ترمیم قطار مسافری و باری ایران و ترکیه از مرز رازی خوی است که به دلیل ویروس کرونا لغو شده بود.