عمومی

روزانه ۴۰ کلاس درس در کشور تحویل داده می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهرالله رخشانی آنلاین شامگاه جمعه در بازدید از مراکز آموزشی سلطانیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود 20 درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی متناسب با اعتبارات دریافتی بوده است، اظهار داشت: با توجه به شرایط و ضوابط دریافتی، حدود 20 درصد از مدارس نیازمند مقاوم سازی بوده است. برنامه: نقش: وی گفت: در این زمینه مشکلات آنها حل خواهد شد.

او گفت. برای دستیابی به این هدف، ما به مشارکت خیرین برای همکاری در این موضوع مهم نیاز داریم.»

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه ساخت بیش از 80 درصد مدارس کشور در برابر عوامل مخاطره آمیز مانند زلزله و آتش سوزی مقاوم است، گفت: در حال حاضر ساخت و ساز بیش از 80 درصد مدارس کشور در برابر عوامل خطرزا مانند زلزله و آتش سوزی مقاوم است. خیر E.

رخشانی آنلاین تاکید کرد. وی ادامه داد: طی پنج سال گذشته حدود 50 درصد مدارس به طور کامل با مشارکت خیران یا خیران دولتی و از نظر سرانه فضای آموزشی البرز، سیستان و بلوچستان، تهران و آذربایجان غربی ساخته شده است. استان ها چهار استان آخر هستند.

وی افزود: امسال 13 هزار و 500 میلیارد تومان وام برای ساخت مدارس جدید در نظر گرفته شده است که با تخصیص این وام از تعداد مدارس غیرمقاوم کاسته می شود.

رئیس سازمان تعمیر، توسعه و تجهیز مدارس روستایی اشاره کرد. وضعیت مدارس هر چهار سال یکبار بررسی می شود و آخرین آمار و اطلاعات در این زمینه در سال 1378 تهیه شده است.

رخشانی آنلاین گفت. سرعت مدرسه سازی در کشور خوب است، روزانه 40 کلاس درس در کشور آماده می شود.