فرهنگ و هنر

قرارگاه نشاط اجتماعی در کشور راه اندازی شده است

سرگرمی برای همه/مرکزی وزیر فرهنگ و رهبری گفت: اردوی اجتماعی نشاط به بهانه مسابقات جهانی راه اندازی شد و فعالیت آن در کشور آغاز شده است.

محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه ۲۹ آبان در جمع خبرنگاران اعلام کرد. پروژه ای مربوط به فرهنگسرای شهرستان دیلیجان انجام می شود تا مشکل حقوقی این فرهنگسرا حل شود و به زودی این ظرفیت ها در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار گیرد. با همکاری شهرداری ها امکان پذیر است. این وزارتخانه آمادگی دارد این مشکل را یکبار برای همیشه حل کند.

وی در خصوص پخش بازی های جام جهانی افزود. به بهانه جام جهانی، مرکز تامین اجتماعی در کشور ایجاد شد، برنامه های بزرگی در کانون توجه همه نهادهای فرهنگی پیش بینی شده است. جام جهانی به عنوان یک رویداد مهم ورزشی می تواند انسجام عمومی جامعه را افزایش داده و فضای شادابی و نشاط را در کشور ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی خبر داد. ما موضوع جام جهانی را یک رویداد مهم فرهنگی و اجتماعی به همان اندازه که یک موضوع ورزشی می بینیم، میلیون ها جوان از شادی و غم بازیکنان خوشحال و ناراحت هستند.» تمهیدات گسترده‌ای در قطر و محل رایزنی‌های فرهنگی با حضور نمایندگان فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین برنامه‌های متنوعی برای بازنمایی فرهنگ اصیل ایرانی و ایجاد و ایجاد شور و هیجان از اقصی نقاط کشور انجام شده است. حس انسجام و وحدت ملی اعمال خواهد شد.

وی در رابطه با ساخت مسکن خبرنگاران افزود. در این راستا تفاهم نامه ای با وزیر راه و شهرسازی منعقد شده و این اقدام با همکاری دستگاه های مختلف در حال انجام است و تلاش می شود ادامه یابد. با تلاش بیشتر نسبت به سایر ادارات، ظرفیت این اقدام 12000 نفر است که تعداد افراد به 24 هزار نفر رسیده است.

اسماعیلی ادامه داد. رئیس جمهور برای اسکان هنرمندان پیشکسوت نیز دستور ویژه ای داده است و به دنبال این هستیم که از همه فرصت های وزارتخانه و سایر مجموعه ها برای حل مشکلات مسکن اهالی فرهنگ و هنر نیز استفاده شود. حل مشکلات مسکن در کشور

وی در خصوص اعتبارات صندوق اعتباری هنر تاکید کرد. سال گذشته با دستور رئیس جمهور و با همکاری دستگاه های مختلف بیش از 500 میلیارد دلار در اختیار نمایندگان فرهنگ، هنر و رسانه قرار گرفت. در سه بخش به صورت ویژه امسال در سایر موضوعات از جمله بیمه گام های خوبی برداشته شده است.

انتهای پیام