استان ها

باید “قرارگاه ملی رفع بیکاری” برای کرمانشاه تشکیل شود

سرگرمی برای همه/کرمانشاه استاندار کرمانشاه خواستار ایجاد ستاد ملی برای حل معضل بیکاری در کرمانشاه شد.

بهمن امیری مقدم در جلسه شورای اداری استان که عصر امروز (3 تیرماه) با حضور رئیس جمهور برگزار شد، به توانمندی های فراوان کرمانشاه در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه در سال 1380 در حوزه های مختلف استانی و استانی قرار دارد. متاسفانه کرمانشاه در 50 سال گذشته مدام در بیکاری بوده و روند آن نیز رو به افزایش است.

وی ایجاد کمپ ملی برای حل معضل بیکاری را راه حل اصلی کمک به حل معضل بیکاری در استان کرمانشاه دانست و تاکید کرد: در گردشگری، صنعت، کشاورزی و… برای کمک به بیکاری منطقه.

استاندار کرمانشاه چند پیشنهاد و درخواست دیگر از رئیس جمهور بیان کرد که یکی از مهم ترین آنها اجرای مجوزهای سفر مقام معظم رهبری بود که یازده سال است پذیرفته شده و باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

یکی دیگر از درخواست های رئیس استاندار کرمانشاه، دریافت وام برای تکمیل راه آهن غرب کشور تا خسروی بود و وی ادامه داد: وی افزود: تکمیل این خط آهن برای توسعه اقتصادی و توسعه صادرات بسیار مهم است. و واردات و تردد زائران».

وی با بیان اینکه بازسازی ساختمان های اداری مناطق زلزله زده سرپل ذهاب باید در اسرع وقت به پایان برسد و برای این امر اعتباراتی در نظر گرفته شود، گفت:

توسعه فرودگاه کرمانشاه و همچنین اعطای مجوز و تامین اعتبار برای ساخت فرودگاه در منطقه ویژه اقتصادی قصر شیر از دیگر درخواست های امیری مقدم رئیس جمهور بود.

وی سپس به معضل ریزگردها که کرمانشاه را درگیر کرده است اشاره کرد و یادآور شد: از طریق وزارت امور خارجه خواستار تخصیص اعتبار برای مبارزه با ریزگردها و همچنین توجه به مشکلات فراملی آن هستیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مجوز تردد زائران از مرز خسروی داده شده است، گفت: وی ادامه داد: ما خواهان این هستیم که این مرز به صورت 24 ساعته در همه روزهای سال برای تردد به عراق باز باشد.

وی همچنین خواستار تامین اعتبار و آغاز عملیات اجرایی پروژه پالایشگاه نفت “آناهیتا پترو” شد و تاکید کرد. این طرح یکی از تاییدات سفر مقام معظم رهبری است و می تواند برای 10 هزار شغل ایجاد کند.

امیری مقدم افزود: از شما می خواهیم برای خروج این پروژه از رکود، قابلیت بانکی را در نظر بگیرید.

استاندار کرمانشاه همچنین بر اجرای هر چه سریعتر منطقه آزاد تجاری «قصرشیرین» تاکید کرد.

یکی دیگر از مواردی که استاندار کرمانشاه به آن اشاره کرد، استفاده کرمانشاه از تخفیفات سود بازرگانی برای واردات کالا بود که برخی از استان های جنوبی از آن برخوردار هستند و گفت: این امر به رونق واردات کمک خواهد کرد که هم خواست ما و هم خواست عراق است.

وی با اشاره به اینکه اجرای فاز دوم ایران خودرو کرمانشاه از دیگر خواسته های مهم رئیس جمهور است که می تواند برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد کند. باید یک کنسرسیوم بانکی ایجاد شود که منابع لازم برای این پروژه را تامین کند.

تامین اعتبار برای زیرساخت های سه مرز شیخ صلاح، شوشمی و سومار، تکمیل سامانه گرمسیری، حل سامانه سردسیری و ارتقای تولیدات کشاورزی از دیگر خواسته های استاندار کرمانشاه از رئیس جمهور بود.

انتهای پیام