اجتماعی

بیش از ۹۰ درصد کشور تحت پوشش خدمات پیشگیرانه و مداخله‌ای اورژانس اجتماعی قرار دارد

سرگرمی برای همه/ خراسان رضوی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت. بیش از 90 درصد از خاک کشور تحت پوشش خدمات پیشگیری و مداخله اجتماعی اضطراری است.

علی محمد قادری در سفر به کاشمر در گفت وگو با سرگرمی برای همه، سازمان اجتماعی را دارای فعالیت های متعدد و متنوعی دانست و افزود: در صورت لزوم، از جمله برای پیشگیری، آگاهی و غربالگری، آسیب های اجتماعی، مداخله در بحران، برخورد با مردم. معلولان و… سازمان اجتماعی حضور دارد و خدمات لازم را ارائه می کند;

وی خاطرنشان کرد: بیش از 34 هزار خانواده دارای 2 فرزند و بیشتر تحت حمایت سازمان اجتماعی هستند و از خدمات ارائه شده بهره مند می شوند.

رئیس سازمان اجتماعی گفت: «کلیه افرادی که با نام خانوادگی متعدد ثبت نام کرده‌اند، توسط سازمان بیمه شده‌اند و تا پایان ششمین سالگرد حمایت خود ادامه خواهند داد.

او گفت. همچنین سازمان بر اساس ضوابط گاهی تا سقف 100 درصد شهریه دانشجویان بیمه شده را پوشش می دهد.

کادری سپس به اورژانس اجتماعی کشور اشاره کرد و افزود. در حال حاضر خدمات اورژانس اجتماعی توسط 123 سامانه و خودرو یا پایگاه در برخی شهرهای زیر 50 هزار نفر ارائه می شود.

رئیس سازمان اجتماعی گفت: به زودی با اعتباراتی که در نظام بودجه سنواتی تصویب می شود، شاهد تحول در ارائه خدمات فوریت های مددکاری اجتماعی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 6000 نفر بر مشکلات سخت و پیچیده اورژانس های اجتماعی در جمهوری نظارت دارند، گفت. امیدوارم از طریق اورژانس های اجتماعی بتوانیم خدمات موثری را به گروه های آسیب دیده یا آسیب پذیر ارائه کنیم.

قدری در ادامه ساختار اورژانس اجتماعی را مبتنی بر تجهیزات عنوان کرد و گفت: تامین خودروهای مورد نیاز فقط باید با تایید دولت باشد. در طرح ها 400 میلیارد تومان برای حادثه اجتماعی در نظر گرفته شده است که در صورت موافقت، ماشین آلات بر اساس ضریب نفوذ آسیب، نوع آسیب اجتماعی و … توزیع می شود.

رئیس سازمان اجتماعی اعلام کرد. با توجه به اینکه قبلاً آزمون اورژانس اجتماعی به صورت داخلی انجام می شد و آشنایان مردمی استخدام می شدند، اکنون این آزمون توسط جهاد دانشگاهی انجام می شود.

کادری درباره وام های استخدامی مربوط به سازمان اجتماعی گفت. کارفرمایان با استفاده از جامعه هدف اجتماعی می توانند به ازای هر نفر تا 150 میلیون تومان دریافت کنند.

او افزود: وام 10 هزار میلیاردی برای پوشش رفاه جامعه در نظر گرفته شده است. هدف نهایی ما کمک به جامعه هدف از 100000 شغلی است که در کشور ایجاد می شود.

ثبت نام 110 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن

رئیس سازمان اجتماعی سپس به مشکلات مشمولان برای اجرای اولیه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: نهضت تامین مسکن ملی برای مشمولان، اعلام کردم مشمولان این سازمان امکان عدم تامین و پرداخت مبلغ اولیه را خواهند داشت که مقرر شده در مراحل بعدی این مبالغ از آنها دریافت شود.

او گفت. «تاکنون بیش از 110 هزار نفر از مشمولان تشکل های اجتماعی در برنامه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند. بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن، نرخ سود بالای 18 درصد به 5 درصد کاهش می یابد.

رئیس سازمان اجتماعی با اشاره به اینکه این سازمان هیچ تعهدی در قبال ساخت مسکن ندارد و فقط به او کمک می کند، افزود: وام هایی که در سال گذشته به شهرستان ها و شهرستان ها در زمینه ساخت و ساز مسکن داده شد، غیرقابل جایگزین بود.

قدری گفت: سال گذشته 1000 میلیارد دلار و امسال 1500 میلیارد دلار برای تامین مسکن به سازمان اجتماعی اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: دولت نمی تواند زمین را از متقاضیان بهزیستی به دلیل عدم پرداخت درآمد اولیه پس بگیرد.

رئیس سازمان اجتماعی همچنین 200 میلیون آپارتمان برای خانواده های 2 معلول و بیشتر در شهرها، 150 میلیون برای خانواده های این رده در روستاها اعلام کرد.

انتهای پیام