بین الملل

پژوهشکده آسیب‌های اجتماعی در استان ایلام راه‌اندازی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دولتی آنا از ایلام، کارگروه مسائل جمعیتی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در این نشست گفت. «رسالت ویژه دانشگاه آزاد اسلامی حل مشکل مناطق و کمک به توسعه مناطق است.

بهروز ناصر افزود. وی ادامه داد: ایلام از نظر آسیب های اجتماعی به ویژه کاهش جمعیت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، ساختارهای مربوطه و مساعدت مسئولان دانشگاه باید با جدیت با این آسیب اجتماعی برخورد کرده و برای رفع مشکل تلاش کنند.

وی ضمن تشکر از مسئولان استان ایلام، ضمن خیر مقدم به دیدار آنان، گفت: مسئولان کشوری باید بیشتر به صدای اساتید دانشگاه برای توسعه منطقه و حل مشکل، به ویژه آسیب های اجتماعی و در نظر گرفتن آن تصمیمات گوش دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام آمار این کشور در خصوص خودکشی ها به ویژه خودسوزی، کاهش جمعیت، طلاق و … را مطلوب ندانست و پیشنهاد راه اندازی موسسه بررسی آسیب های اجتماعی را داد.

ناصر عنوان کرد. پتانسیل عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام و در نتیجه حمایت قاطع دکتر طهرانچی از فعالیت های این واحد دانشگاهی به ایجاد نقطه عطفی در حل مشکل ایلام کمک می کند. البته در صورت نظر مساعد مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شود. وام و فرصت های دانشگاه برای حل مشکلات دولت به ویژه آسیب های اخراج ارامنه بسیج خواهد شد.

وی از مسئولین حاضر در این جلسه به ویژه معاون رئیس کل دادگستری ایلام، مدیرکل صدا و سیما، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل کتابخانه ها، افسران بهزیستی ایلام، دانشگاه ایلام، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ایلام، معاونت محترم صدا و سیمای استان، معاونت محترم سازمان صدا و سیما، معاونت محترم سازمان صدا و سیما، معاونت محترم سازمان صدا و سیما، مسئولین بهزیستی استان ایلام و همچنین معاونت محترم کل دادگستری استان ایلام بود. مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام، سپاه ایلام زنان استان ایلام، سازمان تبلیغات اسلامی استان و … ارزیابی کردند و گفتند: مشکلات و حل مشکل در گروه دلسوز و پشتیبانی مسئولان است. «و امروز همه مسئولان منطقه در کنار هم برای حل مشکلات و توسعه تلاش می کنند که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/4062/