علمی و پزشکی

وزارت بهداشت دنبال راه‌اندازی دانشگاه‌های علوم پزشکی اجتماعی است

سرگرمی برای همه/ خراسان رضوی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت. وزارت بهداشت به دنبال ایجاد دانشگاه های پزشکی اجتماعی برای نظارت و رفع نیازهای جامعه است.

یونس پناهی امروز گفت: نشست دیپلمات های سفرای کشورهای آسیایی و اروپایی که با حضور مقامات اکو، یونسکو، یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و تعدادی دیگر از سازمان های بین المللی در محل مجتمع شهدای شهید سلیمان برگزار شد. در مشهد از سال 2010 راهنما اولین در منطقه و شانزدهمین در جهان است که جایگاه قابل قبولی است.

وی با بیان اینکه در گذشته تحقیقاتی در جمهوری اسلامی ایران بر اساس نیاز کشور و مطابق با دانشگاه های نسل اول و دوم انجام می شد. «حوزه سلامت اجتماعی نیز وجود دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت. در اجرای برنامه های تحقیق و توسعه، مسئولیت پذیری، حل مسئله و تمرکز بر نیاز مد نظر قرار می گیرد. بر این اساس، هر تحقیقی در حوزه بهداشت و درمان باید کاربر داشته باشد.

پناهی با اشاره به اینکه کشور در کنترل بیماری ایسکمیک قلب از جایگاه خوبی در جهان برخوردار است، گفت. در جریان شیوع ویروس کرونا، 6 نوع واکسن توسط دانشمندان کشورمان در بسترهای مختلف تولید شد. کرونا نشان داد که کشورهای مختلف باید در حوزه بهداشت و درمان همکاری کنند، در این راستا ایجاد شبکه های تحقیقاتی با همکاری کشورهای مختلف ضروری است.

او ادامه داد. وی افزود: اگر در زمینه پیشگیری از کرونا همکاری صورت نگیرد، کشورها همچنان از این بیماری رنج خواهند برد. بنابراین، همه کشورها باید از ظرفیت های تحقیقاتی یکدیگر استفاده کنند و برای مهار ویروس کرونا با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد. ویروس کرونا نشان داده است که تحقیقات بهداشتی باید مبتنی بر جامعه باشد، کشورهای مختلف باید بتوانند از قابلیت‌های یکدیگر استفاده کنند. خوشبختانه ایران ظرفیت همکاری با سایر کشورها در زمینه آموزشی و پژوهشی را دارد و آمادگی کامل برای همکاری با کشورهای مختلف را دارد.

پناهی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بزرگترین و قدرتمندترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است، گفت: همواره از توانمندی های این دانشگاه در سیاست گذاری کلان کشور استفاده می شود. توسط سفرای کشورهای مختلف بسیار موثر خواهد بود. وزارت بهداشت از تمامی فرصت های کشور برای توسعه روابط بین الملل در زمینه های آموزشی، درمانی و پژوهشی استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده نیماد در کشور گفت: در این پژوهشکده شرایط برای اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک با سایر کشورهای علاقه مند، محققین و کارشناسان فراهم شده است. خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این فرصت به خوبی استفاده می کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود. وی ادامه داد: استفاده از روش های نوین مانند سلول درمانی، طب توانبخشی، داروهای نوترکیب مواردی است که آینده درمان را به خود اختصاص می دهد و کشور ما آمادگی اجرای برنامه های تحقیقاتی مشترک با سایر کشورها را دارد. کشورها”.

محمدعلی کیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش اعلام کرد: روابط بین کشورها در حوزه علم و فناوری از نیازهای امروز کشورهاست.

او اضافه کرد. “کرونا به گسترش دیپلماسی بین کشورها برای رسیدگی به طیف گسترده ای از مسائل کمک کرده است و نشان می دهد که کشورها می توانند در زمینه مدیریت بیماری، درمان، تشخیص، پیشگیری و واکسیناسیون با یکدیگر همکاری کنند، زیرا این دیپلماسی علمی است.”

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد. وی ادامه داد: همکاری کشورها در غلبه بر این بیماری جهانی نشان دهنده توانایی کشورها در همکاری بین «دانشگاه علوم پزشکی مشهد» است که از جایگاه و ظرفیت علمی قوی برای همکاری با سایر دانشگاه‌ها برخوردار هستند. : کشورها اقدامات خوبی انجام داده اند، آماده توسعه این همکاری ها هستند.

انتهای پیام: