عمومی

کارت دیجیتال وزارت بهداشت تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران

با توجه به پایگاه داده شبکه اطلاعات ،
در نامه ای به معاون حمل و نقل وزارت شهرسازی ، دکتر علی شریف ، طاق طاق راه ها ، رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ، آمار وزارت آموزش پزشکی یک کارت دیجیتالی است که توسط وزارت بهداشت صادر شده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای شهرام آدم نژاد ، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی

با سلام و احترام

با مراجعه به نامه شماره 789/100 مورخ 16/6/1400 ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دکتر عین الهی ، یادآور می شود که تنها مدرک اصالت واکسن های ایرانی ، کارت دیجیتالی واکسن صادره است. توسط وزارتخانه مربوطه gov.ir:

لازم به ذکر است که برای تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی (برای مسافران خارج از کشور) کافی است بارکد دو بعدی کارت (QR-Code) را با یک تلفن همراه اسکن کنید.

در صورت معتبر بودن کارت ، صفحه ای به آدرس https://vaccinecard.health.gov.ir باز می شود که تصویر دقیق کارت دیجیتال شخص را نشان می دهد.

لطفاً دستور دهید که س aboveال فوق به همه آژانس های مسافرتی کشور ، خطوط هوایی داخلی و خارجی و سایر شرکت های مربوط منعکس شود.

به مشتریان این شرکت ها توصیه می شود حداقل دو هفته قبل از سفر کارت واکسن دیجیتالی تهیه کنند تا در صورت بروز مشکل با گزارش خطای کارت واکسن این کار را انجام دهند. (موجود در همان سیستم). salamat.gov.ir) پشت:

طاق قوس دکتر علی شریف
رئیس مرکز آمار و مدیریت فناوری اطلاعات