عمومی

فارس در موضوع فضای کسب و کار در میان ۳ استان اول کشور است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، جمال رزاقی در شصت و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس گفت: در سال 1401 یکی از سه استان اول کشور بود که کسب و کار مطلوب اعلام شد.

او اضافه کرد: بر اساس این گزارش تابستان 1401، فعالان اقتصادی شرکت کننده در این رصد به ترتیب سه مولفه غیرقابل پیش بینی و تغییر قیمت مواد اولیه و محصولات، بی ثباتی سیاست ها، بی ثباتی قوانین و مقررات و رویه های اجرایی حاکم بر کسب و کار را شامل می شوند. و سختی آنها بانک ها را در مقایسه با سایر مولفه ها نامناسب ترین مولفه های فضای کسب و کار کشور ارزیابی کردند.

رزاقی گفت: بر اساس نتایج این طرح در تابستان 1401، استان های کرمان، اردبیل و بوشهر به ترتیب دارای نامطلوب ترین فضای کسب و کار و استان های مرکزی، قزوین و فارس به ترتیب مساعدترین فضای کسب و کار را نسبت به استان های کشور دارند. استان های دیگر با 5.57 امتیاز در رتبه سوم کشور قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی فارسی بیان کرد. همچنین بر اساس ارزیابی ها و گزارش های کشوری، کار هیئت گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس در نیمه دوم سال توانست رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص دهد. 1400 که حاصل همکاری و همدلی بخش دولتی و خصوصی است در جهت توسعه اقتصادی منطقه است.

رزاقی اعلام کرد. صنایع غذایی اخیرا با مراجعه واحدهای صنایع غذایی به اداره مالیات با بخشنامه ای مواجه شد. مالیات بر ارزش افزوده به غذاها آسیب می رساند نوار نقاله از دی ماه سال گذشته به 16 درصد افزایش یافته است. هیچ یک از واحدها از این بخشنامه اطلاعی نداشتند هستند. طبق قانون و دستورالعمل ها و بخشنامه های متعدد معاونت حقوقی رئیس جمهور، وزارت بهداشت باید محصولات آسیب دیده را لیست کند. نوار نقاله اعلام کند که سازمان های بخش خصوصی باید تحت قانون بهبود محیط کسب و کار مورد مشورت قرار گیرند. اداره مالیات لیست مالیات ها را منتشر نکرده است. این مالیات بر ارزش افزوده در شرایط اقتصادی کشور بار سنگینی بر دوش تولیدکننده و مصرف کننده می گذارد، زیرا تولیدکننده از آن خبر نداشته و آن را روی قیمت نهایی اعمال نکرده است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات کارگاه های مرتبط با کد IRC افزود. جمع آوری هزینه ها و عالم اخذ گواهی حلال یکی از موضوعاتی است که فعالان این بخش با ارائه پیشنهادهای عملی به معاونت غذا و داروی ریاست جمهوری راهگشای این بخش در سطح کشور هستند. صبح.

رزاقی همچنین به دستور کار این نشست ایجاد مراکز مشاوره تخصصی که به رفع چالش های صنایع غذایی و تسهیل و تسریع روند اخذ مجوزهای کسب و کار در این بخش کمک می کند، اشاره کرد. خوش آمدید، اما این نوع خدمات نباید امتیاز اجباری باشد.