عمومی

سیاست کشور توسعه کشت گلخانه ای است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین سید جواد سادات بعدازظهر جمعه نژاد همین سازمان های بخش کشاورزی اعلام کردند. انبوه یارانه ها در سخت ترین شرایط اقتصادی انجام شد و بار سنگینی بر دوش کشاورزان و دامداران گذاشته شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: گردشگری کشاورزی مکمل اقتصاد کشاورزی است و با برگزاری جشنواره های برداشت محصول در مناطق مختلف می توانیم به توسعه گردشگری در شهرستان ها کمک کنیم.

او گفت. “کشاورزی پرتقاضاترین بخش اقتصاد است و تحول در این بخش کمک زیادی به معیشت مردم خواهد کرد.

سادات نژاد افزود: «ما 31 اتحادیه در استان گلستان داریم نزدیک ترین افراد تولید کننده این انجمن ها هستند و می توانند قبل از دیگران شاهد نوسانات در بازار مرغ باشند فهمیدم و اقدامات به موقع برای خرید و یخ زدن مرغ بزار قیمت مرغ پایین بیاد.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد. 5000 میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزی، 1200 میلیارد برای گسترش برنامه های پرورش ماهی در گلستان اختصاص یافت.

او ادامه داد. استان گلستان رتبه اول کشاورزی پیمانی را دارد اما در ثبت سند رتبه یازدهم را دارد و باید تلاش شود تا هر چه سریعتر استان گلستان جزء پنج استان اول کشور باشد.

سادات نژاد عنوان کرد. برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب مردم در صف حمایت از مرغداران صف کشیدند تا با خرید مرغ از کاهش قیمت مرغ جلوگیری کنند و این به همت اتحادیه مرغداران است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: واردات گندم به منظور فعال شدن کارخانه های آرد و آزادسازی صادرات گندم انجام شد تا تولید گندم در کشور رونق بگیرد.

او افزود: وی افزود: سیاست کشور ارتقای مزارع گلخانه‌ای در کشور است و با توجه به وضعیت کشاورزی گلستان، این استان می‌تواند یکی از مناطق پیشرو برای گسترش گلخانه‌ها باشد.

سادات نژاد گفت: اکنون 25 هزار هکتار گلخانه داریم که حداقل 125 هزار هکتار باید به گلخانه های کشور اضافه شود.