استان ها

غفلت از ظرفیت آموزش عالی در شرق کشور/ فعالیت 10 دانشمند تراز اول دنیا در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از مشهد، محسن مرادی در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی مشاوران مدارس تمامی نواحی و نواحی آموزشی مشهد با موضوع آسیب شناسی و ارتقای سطح روانی و اجتماعی دانش آموزان اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی با هدف آسیب شناسی و ارتقای سطح روانی و اجتماعی دانش آموزان، آموزش های لازم برای دانش آموزان انجام شد. در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد. 10 دانشمند درجه یک جهان که جزء دو درصد برتر جهان هستند در رشته های زیست شناسی، شیمی و فیزیک این واحد دانشگاهی فعالیت می کنند. هیئت علمی مشهد به اندازه هر دانشگاه غیرانتفاعی مقاله نوشته اند و این ظرفیت عظیم برای آموزش عالی در شرق کشور نادیده گرفته شده است.

او اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بیش از 3 هزار دانشجو در رشته های پزشکی، پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی، تکنسین اتاق عمل، هوش، زیست شناسی و میکروبیولوژی دارد. 110 پزشک و متخصص در این واحد دانشگاهی اعضای هیات علمی هستند و دو بیمارستان آریا با 160 تخت و 22 بهمن با 100 تخت متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. گروه علوم پزشکی مشهد نسبت به 23 استان دیگر از ضریب قبولی بالاتری برخوردار است و در رشته پزشکی رتبه اول کشوری را در تعداد دوره های تخصصی گذرانده شده است که نشان از تحصیل بیشتر در رشته پزشکی دارد. جدی تر از بسیاری از دانشگاه های دولتی علوم پزشکی، با کیفیت بیشتری انجام می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تعداد دانشجویان این استان 60 هزار و 900 نفر است که از این تعداد 30 هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می کنند و نسبت به بزرگترین دانشگاه دولتی استان 9 هزار دانشجو و 200 هیأت علمی دارد. ما بیشتر داریم در رشته های غیرپزشکی در این واحد دانشگاهی حدود 300 کارگاه و آزمایشگاه داریم و حدود 500 میلیارد دلار تجهیزات و سرمایه در قالب تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری داریم.

بی توجهی به ظرفیت آموزش عالی شرق کشور/ فعالیت 10 دانشمند درجه یک جهان در مشهد

مرادی به دستاوردها و جوایز پژوهش های علمی اشاره کرد و گفت: بر اساس رتبه بندی کشوری، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد پس از گروه علوم و تحقیقات در رتبه دوم قرار دارد. در بین گروه های دانشگاه آزاد اسلامی در کشور به مقام برتر پژوهش و فناوری دست یافتیم. این واحد دانشگاهی بر اساس رتبه بندی سال گذشته تمامی دانشگاه های کشور و بومتریکس، رتبه 30 را به خود اختصاص داده است، با احتساب اینکه در جمهوری 2 هزار و 536 دانشگاه داریم که حداقل دو دانشگاه دولتی پیشرو در مرکز هر منطقه وجود دارد.

او ادامه داد: در چند سال اخیر که کیفیت کار مدیران ارشد دانشگاه آزاد سرلوحه کار قرار گرفته است، دفاع از دکتری بسیار دشوارتر از دانشگاه دولتی شده و شرایط تغییر کرده است. . به گونه ای که به سادگی امکان ورود دانشجوی فاقد صلاحیت به دوره فوق لیسانس وجود ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دانشکده‌های معماری، حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه از قطب‌های دانشگاهی کشور و از پیشروترین و مؤثرترین دانشکده‌های این دانشگاه هستند. دانشکده حقوق از نظر آموزش حقوقی و پزشکی قانونی جزو دو درصد برتر کشور است. در سطح ارگان های شهرستان نیز 35 نفر از اساتید دانشکده دانشگاهی با توجه به توانایی های خود سمت هایی را بر عهده داشته اند و پنج نفر از اساتید این دانشگاه در کانون وکلای شهرستان هستند و سازمان معدن به طور کامل توسط اساتید اداره می شود. این دانشگاه

وی ابراز امیدواری کرد: فرصت های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در اختیار جامعه به ویژه متولیان امر تعلیم و تربیت و فرهنگ قرار گیرد تا بتوانیم با کمک آنها سهم کوچکی در توسعه این منطقه داشته باشیم.

سازمان دانشکده تعلیم و تربیت واحد مشهد

معاون آموزش عمومی و فنی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این کارگاه از ساماندهی دانشکده علوم تربیتی خبر داد و گفت: با برنامه ریزی دکتر طهرانچی و حمایت محسن مرادی، دانشکده علوم تربیتی را سامان دادیم. در تابستان رسالت این دانشکده را مشخص کردیم، گفتیم مباحث آموزش کودکان را از این دانشکده مطالبه می کنیم.

احمد اکبری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد یکی از پیشگامان این حوزه است و این دانشکده با وجود اینکه ساختار دانشگاهی دارد به مسائل مدرسه می پردازد و نگرانی این است که دانشکده آموزش و پرورش به طور جدی وارد دانشگاه شده است. بخش آموزش به گونه ای که هزینه ها به صورت محلی تامین شود

انتهای پیام/4121/