استان ها

زمینه برای فعالیت در حوزه تبیین و تحقق بیانیه گام دوم آماده است/ از ظرفیت استادان دانشگاه استفاده نکرده‌ایم

گروه استان های خبرگزاری آنا – داود دهقانی محمودآباد؛ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، بدون شک ، دو سال پس از آن تاریخ ، یکی از حساس ترین لحظات تاریخی جمهوری اسلامی ایران بود. زیرا دشمنان نظام اسلامی در بوق و کرنا می کردند که این نظام الهی چهلمین سالگرد خود را نمی بیند. اما این پیش بینی ها نه تنها محقق نشد. در عوض ، او زندگی اضافی را با خون سربازان قهرمان مشهور خود مانند سردار سلیمان و فخری زاده انجام داد و در مسیری که در سال 1957 برای خود تعیین کرده بود با سرعت بیشتری رفت.

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، حضرت آیت الله خامنه ای ، منشوری با عنوان اعلامیه گام دوم انقلاب اسلامی و بخشی از آن ، دستاوردهای نخستین را صادر کردند. 40 سال ، و در بخشی دیگر – اهداف آینده.

پس از انتشار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، مطابق با مسئولیت دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر محمد مهدی تهرانی ، متناسب با مسئولیت خود در قبال این منشور ، وی “دبیرخانه مرکزی تشکیلات “دبیرخانه های دولتی ، 1998. در سپتامبر.

رئیس منطقه ، نماینده ولی فقیه در ایالت ، معاون فرهنگ دانشجویی دولت ، مسئول بسیج دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی ، کارکنان بسیج: دانشجویان منطقه ، سه استاد نخبه بسیج منتخب شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی. آنها دبیرخانه ایالتی هستند.

دو سال و نیم پس از اعلام مقام معظم رهبری مبنی بر تأسیس دبیرخانه راهبردی مرکزی و ایالتی ، اعلام گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ، مصاحبه با حجت الاسلام مصطفی رجایی پور و

آنا چه اقدامات مهمی در دبیرخانه راهبردی گام دوم انقلاب در استان خراسان رضوی برداشته شده است؟

راجایی پور همانطور که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بارها و بارها اظهار داشتند ، این دانشگاه متولد انقلاب است ، اهداف آن اهداف انقلاب بود ، با توجه به وسعت مفاهیمی که در اعلامیه گام دوم انقلاب به کار رفته است ، بسیاری از دانشجویان در این زمینه کار می کنند جهت.

دبیرخانه در مشهد به سرپرستی مسعود طاهری لاری ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، دبیر من ، مدیر انجمن بسیج اساتید دانشگاه آزاد مشهد ، مسئول هماهنگی مراکز بسیج. دفتر. من دانشگاه آزاد دولتی خراسان رضوی هستم ، این دانشگاه تاسیس شد.

آنا فعالیت های دبیرخانه اعلامیه مرحله دوم را شرح دهید.

راجایی پور با توجه به اعضای حقوقی شناخته شده دبیرخانه ، اعضای واقعی را شناسایی کردیم و در توافق با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، آنها را به تهران پیشنهاد دادیم. پس از تأیید ، تصمیم توسط اعضای واقعی گرفته شد ؛ در دور اول ، سه جلسه متوالی با اعضای واقعی مسئول بودند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کوچان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کوچان رئیس مسئول بسیج معلمان دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر به همراه اعضای حقوقی به رهبری نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی.

اساتید ، کارمندان و دانشجویان سه گروه هدف ما. به همین دلیل سه کمیسیون راه اندازی کردیم و آنها را واگذار کردیم.

در بخش اساتید ، حداقل سه جلسه کارگروه اساتید ما تحت مسئولیت رئیس شورای فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با محوریت پژوهشگاه علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی برگزار شد. م Instituteسسه تحقیقات علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی ، که زیر مجموعه دانشگاه است. و او در مورد الگوهایی تصمیم گرفت که تیم مدرسین ما بر روی همان الگوها کار کنند.

آنا می توانید در مورد الگوها توضیح دهید؟

راجایی پور دبیرخانه هشت نمونه دارد. تعدادی از نشست های تخصصی ، صندلی های تخصصی و تبلیغاتی ، پروژه های تحقیقاتی ، سمینارهای شناخت سیستم انقلابی ، میزگردهای مربوط به انتشار نشریات استراتژیک ، نوشتن کتاب ، پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا برای نظارت بر پایان نامه ها از ابعاد مطلوب هستند.

در واقع ، این اندازه گیری هایی بود که توسط م Instituteسسه علوم انسانی اعلام شده بود.

کارگروه دانشجویان 5 جلسه با مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاههای آزاد استان خراسان رضوی برگزار کرد. خواندن ، درک ، توضیح ، تعمیق ، اجرای این اطلاعیه در حال بررسی است. فقط یک جلسه کارگروه کارکنان برگزار نشده است .

ما همچنین جلسات هفتگی نخبگان حوزوی و دانشگاهی را در دانشگاه های مختلف مشهد ، دانشگاه فردوسی ، علوم اسلامی رضوی ، دانشگاه فرهنگ ، دانشگاه آزاد اسلامی و تعدادی از مدارس علمیه مشهد برای اجرای مرحله دوم داشتیم. انقلاب ، با تأکید هفتگی بر آموزش سیاسی جوانان.

هدف از این اعلامیه این بود که برای مردم تأکید بر آموزش سیاسی جوانان توضیح داده شود ، علاوه بر آن فعالیت ، حدود 18 عمل عملی انجام شد. با حضور اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه ، جلسه ای تخصصی با عنوان “نقش اساتید معارف اسلامی در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب” برگزار شد و ما یک مرکز تحلیلی راه اندازی کردیم .

آنا – آیا اقدامات با کار خود شما انجام می شود؟

راجایی پور بله ، ما یک اتاق فکر برای اساتید مختلف ایجاد کردیم تا اعلامیه گام دوم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی را توضیح دهند. بابا در واقع ، نتیجه این جلسات عملاً کاری است که ما تاکنون انجام داده ایم. از آنجا که کار اجرایی کمی وقت گیر است ، بیشتر انرژی خود را معطوف برنامه ریزی و کارهای مقدماتی کردیم و در کنار آن مجموعه ای از جلسات مربوط به مرحله دوم انقلاب تخصصی را برگزار کردیم. ما مجبور بودیم جلسات را به یک وبینار تبدیل کنیم و اساتید دانشگاه های منطقه در چندین دوره تخصصی با موضوعات مختلف شرکت کردند.

آنا – پس شما یک سمینار برگزار کردید؟

راجایی پور بله ، تقریباً سه کارگاه بزرگ در خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی برگزار شد. سال گذشته ما سمیناری با عنوان “مجلس در سطح انقلاب اسلامی” برگزار کردیم که در آن حدود 60 استاد از دانشگاه های آزاد اسلامی و تعدادی از دانشگاه های دیگر شرکت کردند. البته علاوه بر سمینار ، اعلامیه گام دوم انقلاب ، سند دانشگاه اسلامی را داشتیم که در آن حسن بنیانیان ، مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که او نیز عضو آن است ، بود. شورای انقلاب فرهنگی سخنران اصلی بود.

آنا برخلاف برخی دانشگاه ها ، شما بسیار مشغول توضیح دادن مرحله دوم انقلاب بودید.

راجایی پور بله ، علاوه بر این فعالیت ها ، ما یک مسابقه بزرگ کتاب خوانی در مرحله دوم انقلاب در اعلام اصول قرآن برگزار کردیم. کتابی با همین عنوان که زیر نظر حجت الاسلام کارائتی برای برگزاری این مسابقه در یک کشور نوشته شده است ؛ اما زیرساخت ها آماده نبود. حدود 300 نفر در این مسابقه شرکت کردند ، با توجه به محتوای کتاب ، آزمایش شد ، بهترین ها اهدا شد.

اقدامات بسیاری وجود دارد. افتتاح پارک استعدادیابی و توسعه مهارت ها در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی (اینجا را بخوانید) نیز همزمان با گام دوم انقلاب بود. سال گذشته طرحی را شروع کردیم که هنوز تمام نشده است. اما تا حدودی پیشرفت کرد. ما پنج جلسه با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، شورای دانشگاه ، معاون آموزشی ، رئیس سازمان رهبری ، اعضای کمیته انتخاب و انتخاب دانشگاه برای انتخاب ، آموزش و آموزش همه اعضای دانشکده. مرحله دوم تعریف شده است.

اقدام دیگری که ما برای زنده کردن اعلامیه گام دوم انقلاب انجام دادیم انتشار نشریه “قلم شورشی” بود که اساس اصلی آن اعلام گام دوم انقلاب بود که دو نمونه از آن. تاکنون منتشر شده است.

آنا – چگونه از مهارت های اساتید برای اعلام مرحله دوم انقلاب استفاده می کنید؟

راجایی پور البته ما هنوز در استفاده از مهارت ها و توانایی های معلمان موفقیت چندانی کسب نکرده ایم. اما ما سعی کردیم ما فکر می کنیم که در این مورد بی توجه بوده ایم ، و شیوع تاج عامل اصلی بوده است ، اما یکی از احتمالات این است که اساتید بسیاری از کارگاه های ما استاد دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

امسال در ساعت 8-9: 9 بهمن ما دوره ویژه تربیت معلم را برای اعلام مرحله دوم انقلاب اسلامی برگزار کردیم و 37 استاد در این دوره شرکت کردند. ما از مدرسین شرکت کننده نه تنها از همه اقشار ، بلکه از دانشگاههای دولتی ، در واقع ، دانشگاه آزاد اسلامی دعوت کردیم.

در این مدت هیچ محدودیتی تعیین نکرده ایم. همه اساتید بسیجی استان حضور داشتند. البته ، از آنجا که این دوره یک دوره آموزش معلم است ، و سخنرانان قرار است گام دوم در سمینارهای اعلامیه انقلاب باشند ، با توجه به اینکه وی یک استاد بسیجی بود ، در این زمینه کار می کرد ، ما طبیعتاً یک انتخاب داشتیم ، اعلامیه را حداقل دو بار بخوانید. سخنور و کارآمد باشید.

آنا به نظر شما موانع اجرای اطلاعیه چیست؟ آیا در این زمینه راه حلی دارید؟ انتظارات از جامعه دانشگاهی را چگونه ارزیابی می کنید؟

راجایی پور مشکل معیشتی اساتید یکی از موانع است ، فرض کنید یکی از نکات اعلامیه گام دوم انقلاب بحث علمی باشد ، استادی که به مسائل مالی خود می پردازد چگونه می تواند به بحث علمی خود برسد؟ او فقط می تواند هزینه زندگی خود را تأمین کند.

زمینه های عدالت فراهم شده است. اما ما کار کمی انجام می دهیم. در هر صورت ، در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ، رئیس دانشگاه جدی در مورد عدالت است. نمایندگان در بیشتر موارد ، به ویژه معاونت فرهنگی ، واقعاً سخت کار می کنند. اساتید دانش لازم را دارند ، گرچه برخی واقعاً فکر می کنند که برخی ممکن است به امتیازات ورود به آن فعالیت علاقه مند باشند.

آنا آیا مقامات دولتی خراسان رضوی برای توضیح مرحله دوم با دانشگاه همکاری می کنند؟

راجایی پور ما از دولت و دستگاه های اجرایی سال نکردیم. اما آنها با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می کنند و از دانشکده خواسته اند که فعالیت های تحقیقاتی را بسیج کند. ما در حال امضای تفاهم نامه مطابق با اعلام مرحله دوم با وزارت دفاع هستیم. ماه گذشته ، ما 30 نخبه از مرکز شهید فهمیده وزارت دفاع را دعوت کردیم تا زمینه تحقیقات اسلامی را فراهم کنند. دانشگاه آزاد و این وزارتخانه.

آنا و حرف آخر …

راجایی پور من فکر می کنم گام دوم انقلاب اسلامی در زمینه توضیح و اجرای اعلامیه آماده بودن زمین برای کار و فعالیت است. اما بدون فعالیت ، ما شروع به انتقاد می کنیم ، که بیشتر به دلیل کمبود جمعیت است ، و نه انجام تکالیف. وقتی کاری انجام نمی دهیم ، انتقاد می کنیم تا بتوانیم صحبت کنیم. اگر ما بر اساس کار کنیم ، دیگر جایی برای انتقاد بی اساس وجود ندارد.

انتهای پیام / 4117/4062 /