حوادث

عکس| جنجال تغییر نام خیابانی در شیراز

آزادی:

حدود سه ماه پیش ، خیابان همت شمال (ایمان شمالی) در شیراز به واكلا تغییر نام داد كه به نظر می رسد در روزهای اخیر توسط سیاه پوستان پوشانده شده است.

مضمون تغییر نام خیابان های شمال و جنوب با دو خیابان یادآور این جمله است که “مرغ یک پا دارد”.

عکس |: داستان تغییر نام یکی از خیابان های شیراز

و مردم نام این خیابان را در ذهن خود می گویند ، آنها آن را می گویند ، متولیان شهر و هم نام ها نام خود را روی تخته ، روی كاغذ می نویسند.

فاصله بین میدان کسردشت و میدان معلم ، از شمال به جنوب ، در بین مردم به همت شمالی و همت جنوبی معروف است. آنها تشخیص دادند.

در ژوئیه 1999 ، شورای شهر شیراز قسمت شمالی نامه نگاری ایمان را به خیابان واکالا تغییر نام داد ، اما نام قسمت جنوبی را به South Knowledge تغییر داد. این تغییرات مورد استقبال مردم قرار نگرفت ، زیرا مردم هنوز هم این خیابان را تلاشی برای تقسیم شمال-جنوب می دانند.

تغییر نام این خیابان که پس از رأی مثبت اکثریت نمایندگان شیراز در پارلمان شهر این پایتخت صورت گرفت ، اکنون توسط برخی از علائم موجود در این قسمت ، که نام وکلا روی آن نوشته شده بود ، تحریف شده است.

خیابان همت پر از شاکی است

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز اعلام کرد. خیابان واكالای فعلی ، آیین شمالی سابق ، تلاش های قبلی ادعاهای زیادی دارند ، و طبقات و گروه های مختلف خواستار نامگذاری این بخش به نام آنها هستند.

عکس |: داستان تغییر نام یکی از خیابان های شیراز

سعید نظری افزود. “نام همت که از دیرباز شناخته شده است با نام شهید همت متفاوت است. در ذهن مردم نام این خیابان نشانگر یکی از مالکان قدیمی شیراز است.

او اضافه کرد. “وقتی بحث نامگذاری این بخش مطرح شد ، نام چندین شهید والا مقام برای این خیابان مطرح شد. سرانجام ، به پیشنهاد کانون وکلای دادگستری استان فارس برای ساخت ساختمان مرکزی این موسسه در این خیابان ، اکثریت اعضای شورای شهر در مورد اسامی وکلا توافق کردند. شیراز واقع شده بود.

رئیس شورای سیاسی شیراز اعلام کرد. در دوره های قبلی شورای شهر شیراز ، نام این خیابان به ایمان تغییر یافت.

نظری با تأکید بر اینکه تخریب اموال عمومی جرم قانونی است ، افزود. متأسفانه در روزهای اخیر مردم سعی کرده اند به تابلوهای این خیابان آسیب برسانند. »

جنگنده تهدید کننده شناسایی شده است

او ادامه داد. با بررسی دوربین های دوربین مشخص شد که عاملان این ویرانی هستند. در این چند روز یکی از این افراد به ساختمان شورای شهر آمد و خواست نام این خیابان را به یکی از خیابان های مورد نظر خود تغییر دهد. این اتفاق افتاده

عکس |: داستان تغییر نام یکی از خیابان های شیراز

او اضافه کرد. “پلیس در حال پیگیری موضوع تحریف و تخریب اموال عمومی در خیابان وکالای شیراز است. شهرداری شیراز نیز در این زمینه شکایت کرده است.”

شوراها بر تصمیم خود پافشاری می کنند

نظر افزود. هفته گذشته کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز به درخواست تعدادی از اهالی موضوع نامگذاری این خیابان را مطرح کرد اما مورد تأیید اعضای آن قرار نگرفت و اکنون قصد تغییر نام این خیابان وجود ندارد.

وی ادامه داد که اسامی همه کلاسهای شیراز در خیابانها گذاشته شد. اسامی دانشجویان ، پرستاران ، مربیان ، پزشکان ، خلبانان ، مهندسان ، شهدای صنف ، روزنامه نگاران ، رسانه ها ، خوشنویسان ، رانندگان ، مقدسین. و … در خیابان های شیراز و معابر یا روزی به نام آنها فراخوانده می شود.

وکلا نیز به خیابان احتیاج دارند

او ادامه داد. “مدافعان همچنین گروهی هستند که غالباً در دادگاه ها و مقامات از حقوق شهروندی افراد دفاع می کنند ، که این نام را به درخواست اتحادیه وکلای دادگستری در این پایتخت دریافت کردند.”

نظری به تعداد زیاد وکلای شاغل در شیراز اشاره کرد و گفت. “این سرمایه همیشه یکی از مهمترین مراکز آموزش وکالت در کشور بوده است ، بنابراین دانشگاه شیراز مدتهاست که در زمینه آموزش وکالت فعال است.”

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز اظهار داشت. “نام این خیابان با اکثریت آرا شورای بزرگان ساخته شده است. شایسته است مردم به صدای نمایندگان خود در این نهاد احترام بگذارند.

مترو ، با تقاضای زیاد و ثبت نام دشوار

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ، تغییر نام جاده های شهر را تشریح کرد و از آن به عنوان یکی از سخت ترین قسمت های مدیریت شهری شیراز نام برد و افزود: “در حال حاضر ، شورای بزرگان شیراز تمرکز زیادی روی درخواست های تغییر نام بزرگراه ها دارد.”

نظری ادامه داد. “در بسیاری از موارد ، مردم محلی به شورا مراجعه می کنند ، به عنوان مثال ، آنها می گویند که نام کوچه و خیابان آنها با نام شهید بومی آن منطقه منطبق نیست.”

او اضافه کرد. “شهدای والامقام برای حفظ یکپارچگی و عزت کل کشور جان شیرین خود را در مناطق جنگی از دست دادند و شهدا متعلق به همه مناطق شیراز ، کشور هستند.”

احترام به تصمیم نمایندگان

وی گفت: رئیس شورای شهر شیراز پیدایش “تنش” چنین اختلافاتی را به نفع شهر نمی داند.

او گفت. “تغییر نام خیابانهای شهر مطابق قانون با تصویب شورای شهر امکان پذیر است ، بنابراین افراد و گروههای مختلف شایسته احترام به تصمیم جمعی نمایندگان خود در پارلمان شهر و اعتماد به آن هستند.”