فرهنگ و هنر

شیراز؛ میزبان مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان

در جلسه شورای سیاستگذاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان، شیراز به عنوان میزبان مرحله کشوری این مسابقات معرفی شد.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، جلسه شورای سیاست گذاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان صبح امروز سه شنبه 29 شهریور ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین کمال الدینی در محل برگزار شد. حضور از خداداد، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، معاون فرهنگی هنری «مهدی مقدم» و معاونت سازماندهی و شبکه این ستاد «مرتضی طاهریان»، دبیر «مجتبی» میرزای نسب» مدهامتان. مسابقات قرآن در سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین خداداد بر فعال شدن محافل قرآنی در سطح مسجد و حوزه تاکید کرد و اظهار داشت: مساجد را به مبانی قرآنی تبدیل کنیم و جوانان و جوانان را به قرآن تشویق کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود. «یکی از مهم‌ترین رسالت‌های کانون‌های مساجد، اشاعه فرهنگ قرآنی و تلاش برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با مفاهیم قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن مدهامانتان شجره نامه ای است که امسال برای پانزدهمین دوره برگزار می شود، گفت. مراسم ختم حضرت احمد بن موسی کاظم در کانون های مساجد شهر شیراز و استان فارس برگزار می شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود. «مرحله منطقه ای این مسابقات سال گذشته برگزار شد و شرکت کنندگان در مرحله جمهوری و بخش برادران در رشته های تلاوت تحقیق بودند. ، ترتیل، اذان و حفظ کل و خواهران در رشته های قرائت تحقیق و حفظ کل شرکت خواهند کرد.

طبق این پیام در ادامه این نشست مجتبی میرزایی نسب گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات عصر روز 21 مهرماه در مسجد نصیرالملک شیراز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود. در پانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان، حدود 150 نفر شرکت خواهند کرد، این مسابقات بین نخبگان قرآنی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در رده های سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال در دو گروه برگزار می شود. برادران و خواهران

دبیر پانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان با اشاره به اینکه برترین های هر رشته به مرحله کشوری این مسابقات که در شیراز برگزار می شود راه خواهند یافت، گفت: محل برگزاری مسابقات حرم حضرت شاهچراغ (علیه السلام) است که قبل از شروع مسابقات مراسمی برگزار و از شرکت کنندگان تجلیل می شود، زیارت آستان مقدس.

او روشن کرد. اختتامیه این مسابقات 23 مهرماه در شیراز با حضور جمعی از مسئولان منطقه ای و کشوری برگزار می شود.

انتهای پیام