استان ها

‌سیاست تشویقی برای حفظ باغات شیراز در دستور کار قرار گیرد

سرگرمی برای همه/فارس رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه باید از کسانی که به دنبال صیانت از باغ‌های شهری هستند، حمایت شود، بر ضرورت اعمال سیاست‌های تشویقی در این زمینه تأکید کرد.

جمعی از مدیران شهری شیراز امروز، ۲۷ فروردین از محدوده باغات بولوار شهید چمران بازدید کردند که در این بازدید، صیانت از باغ‌ها و آب‌رسانی به آن‌ها مورد تأکید و توجه قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید خواستار سیاست‌های تشویقی به‌منظور ترغیب باغداران جهت حفاظت و صیانت از باغ‌ها شد.

سید ابراهیم حسینی در ادامه باغات شیراز را از سرمایه‌های شهر و به‌مثابه ریه‌های تنفسی شهر هستند، گفت: مسئله باغات در شیراز دوروی سکه دارد؛ گروهی در پی خشک‌کردن آن و گروهی دیگر در پی نگه داشت و حفاظت از آن هستند.

وی تأکید کرد: از گروه دوم که به دنبال صیانت از باغ‌ها و استفاده اقتصادی از آن هستند، باید حمایت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به درک مشکلاتی که باغداران با آن مواجه هستند، اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و خسارت‌هایی که بر باغداران وارد شد، شهرداری شیراز باید از این قشر زحمتکش حمایت بیشتری کند.

حسینی خواستار عزم جدی همه ارکان مدیریتی کلان‌شهر شیراز و استان فارس برای حفظ و توسعه باغات شد و افزود: شورای اسلامی شهر شیراز عزم راسخی برای حفظ و صیانت از باغات دارد و چنانچه نیاز به تصویب مصوبات جدید باشد، دریغ نخواهیم کرد.

وی گفت: وجود سیاست‌های تشویقی موجب ترغیب باغداران جهت حفاظت و صیانت از باغ‌ها می‌شود. اعمال تشویق، راه‌حل مناسبی برای نگهداری باغ‌ها است، پس سیاست تشویقی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یکی از مشکلات اساسی باغداران را تأمین آب دانست و بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده این مسئله نیز به‌زودی حل خواهد شد.

انتهای پیام