استان ها

طرح‌های کشاورزی شمال استان کرمان بیش از ۱۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیاز دارد

به گزارش کبوتر آنلاین از کرمان ، عباس سعیدی گفت که وی موضوع برنامه های کشاورزان برای تسهیلات بانک کشاورز را که با حضور رئیس مجلس نمایندگان و شماری از نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، بررسی می کند. ما در شمال کرمان یک هکتار باغچه پسته داریم.

وی گفت: به دلیل تغییر آب و هوا ، تولید پسته در منطقه کاهش یافته است. “در نتیجه بحث در مورد خرما ، خرمای 100 هزار تن در طول سال گذشته خشک شده و آسیب دیده است.”

مدیر کل جهاد کشاورز واقع در شمال کرمان گفت: وسایل گردش در باغات نیاز اصلی کشاورزان است تا بتوانند باغهای خود را احیا کنند.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصاد گلخانه ای 60 هکتاری در شمال منطقه در سال جاری در دستور کار قرار دارد ، افزود: 300 میلیارد دلار سرمایه ثابت و سرمایه در گردش 60 میلیارد դրամ برای اجرای این پروژه ها لازم است.

ساعدی خاطرنشان کرد: شبکه تولید محصولات کشاورزی استان کرمان در حال پیگیری است. برای پر کردن شبکه تولید دام و تولید محصولات کشاورزی در منطقه ، 450 میلیارد دلار سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مورد نیاز است.

او ادامه داد. “به طور کلی ، یک میلیارد و 610 میلیون دلار سرمایه ثابت و در گردش برای اجرای پروژه های کشاورزی در شمال کرمان امسال مورد نیاز است و امیدواریم بانک کشاورز همکاری کند.”

در جنوب کرمان نقدینگی بخش کشاورزی صفر است

سعید برخوری ، مدیر کل جهاد كشاورزی در استان كرمان نیز در این جلسه اظهار داشت. در جنوب استان کرمان نوع کشاورزی ریسک پذیر است و ما سالهای خوب و بدی را پشت سر می گذاریم که امسال سال خوبی برای دهکده در جنوب استان کرمان بود.

وی با بیان اینکه نقدینگی بخش کشاورزی در جنوب کرمان تقریبا صفر است ، افزود: وی اضافه کرد. “تقریباً تمام محصولات کشاورزی در جنوب منطقه با شیوع ویروس تاج به چالش کشیده شده اند و صادرات کالاها نیز با مشکل روبرو شده اند.”

مدیرکل دفتر جهاد كشاورزی واقع در جنوب كرمان اظهار داشت: در این شرایط انتظار داریم كه بانك كشاورزی كمكهای لازم را به روستائیان انجام دهد. “کشاورزانی که هیچ درآمدی ندارند در بازپرداخت وام های بانکی با مشکلات زیادی روبرو هستند.”

وی با بیان اینکه در زمینه اقتصاد گلخانه ای نیاز به وام حدود 200 میلیارد دلار داریم و در زمینه دام های کشاورزی به وام 50 میلیارد دلار نیاز داریم ، افزود: “ما 370 میلیارد دلار پرونده در بانک کشاورزی داریم که فقط 37 میلیارد دلار آن پرداخت شده است.”

برخوری گفت: “این بانک برای تأمین منابع داخلی باید مطالبات خود را جمع کند ، اما واقعیت این است که کشاورز جنوبی محصول خود را از دست داده است و درآمد ندارد.”

48