استان ها

ضرورت ۲۴ ساعته شدن مرز رازی _ کاپی کوی ترکیه

سرگرمی برای همه/ آذربایجان غربی در نشست مشترک مقامات ایران و ترکیه بر لزوم بسته شدن 24 ساعته جاده خوی – کوتور و مرز رازی – کاپیکو تاکید شد.

داریوش امانی معاون وزیر راه و ترابری امروز نهم فروردین ماه در این دیدار اظهار داشت: رئیس جمهور ایران آمادگی خود را برای رسیدن به 30 میلیارد دلار تجارت بین ایران و ترکیه اعلام کرد.

امان بیان کرد. وی افزود: برای تکمیل جاده استراتژیک خوی-کوتور اعتبار ویژه ای اختصاص خواهیم داد.

عادل نجف زاده، رئیس مجلس گروه دوستی ایران و ترکیه و نماینده مردم خوی و چایپاره نیز از مهمان نوازی مقامات ترکیه تشکر کرد. تبادلات تجاری رو به رشد در امتداد مرز رازی-کاپیکو انجام می شود.

وی افزود: در حال حاضر تکمیل می‌شود؛ پایانه رازی به زودی افتتاح می‌شود و جاده خوی – کوتور تا پایان مسیر 34 کیلومتری تکمیل می‌شود و قطعه دوم نیز بر اساس آن تکمیل می‌شود. به توجه ویژه دولت «پیرو وزیر راه». یک سال دیگر تکمیل خواهد شد.

نجف زاده ادامه داد. موضوع بسته شدن 24 ساعته مرز کوی رازی کاپی باید هر چه سریعتر با تصمیم دو دولت ایران و ترکیه گرفته شود تا شاهد رونق اقتصادی منطقه و افزایش مبادلات تجاری ایران و ایران باشیم. . ترکیه تا 30 میلیارد دلار.

سوکاک رئیس گمرک ترکیه در کپ کوی نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به مقامات ایرانی و هیئت همراه وی گفت: پایان جاده خوی راز برای دولت و مردم ترکیه بسیار مهم است».

او اضافه کرد. اقتصاد و تجارت ترکیه در گرو این گمرک راز و کاپی کوی است و تکمیل جاده خوی – کوتور آرزوی مردم ترکیه است.

انتهای پیام: