علمی و پزشکی

تور ترکیه «رسما» ممنوع؛ پرواز و هتل برقرار

چهار روز پس از اعلام ممنوعیت سفر ترکیه ، آژانس های مسافرتی رسماً از تبلیغ تورها ، فروش گشت های ترکیه منع شدند ، اما فروش بلیط پرواز و سایر خدمات سفر ترکیه متوقف نشده است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، سخنگوی وزارت کشور از تصمیم ستاد ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی برای اعمال محدودیت سفر به ترکیه روز سه شنبه ، 6 آوریل خبر داد و گفت: وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بلافاصله همه شرکت های مسافرتی را در مورد لغو تور ترکی آژانس های مسافرتی Slow Travel تا پایان 17 فروردین سفارشاتی دریافت نکردند ، علی رغم “فوریت” ، حتی اعلام شد که فروش خدمات سفر به ترکیه بدون مانع ادامه خواهد داشت.

تصمیم کمیته انضباطی اجتماعی تأمین اجتماعی ملی در مورد لغو تورهای ترکیه به درخواست وزیر بهداشت اتخاذ شد ، در حالی که پروازهای این مسیر بدون محدودیت باقی ماند ، هرچند هلال احمر کنترل بیشتری بر مرزهای ایران و ترکیه داشت.

به گزارش سرگرمی برای همه ، این مقام مربوطه در تاریخ 17 فروردین به وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی رسید ، این مقام مربوطه گفت ، این دستور در همان روز به مناطق و سازمان های گردشگری اطلاع داده شد. با این حال ، تا 6 آوریل ، خدمات مسافرتی اظهار داشتند که آنها دستور ممنوعیت تور ترکیه دریافت نکرده اند ، اگرچه آژانس ها تور به نام ترکیه ارائه نمی دهند ؛ خدمات آن به عنوان بلیط به هتل ها ، معمولاً بدون تور ارائه می شود.

در روز چهارشنبه ، 6 آوریل ، سرانجام اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران بخشنامه کتبی صادر کرد ، که با تصویب ستاد ملی کرونا ، با موافقت رئیس جمهور ، دستور داد هرگونه تبلیغات تا اطلاع ثانوی ممنوع شود تمام سازمان های گردشگری در ترکیه مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس های مسافرتی هستند.

به همین دستور ، انجمن خدمات سفر هوایی و جهانگردی ایران بخشنامه ای در روز شنبه ، 12 آوریل صادر کرد. به دلیل لزوم لغو پروازها در این مسیر و مسافران محل اسکان و خدمات حمل و نقل کشور ، دفاتر گردشگری مسافرت هوایی برای جلوگیری از سرگردانی مسافران در مقصد ، آنها مجاز به فروش خدمات مورد نیاز خود هستند ، از جمله انتقال هتل و فرودگاه و از تورها .

یونس داکیکایا ، رئیس انجمن هواپیمایی نیز تأیید کرد که پروازها به ترکیه هنوز باز است ، فقط تورهای گردشگری لغو شده اند و بیشتر پروازهای این مسیر تجاری است.

وی درباره بازگشت تورهای لغو شده ، درخواست اعمال فورس ماژور در شرایط دفاتر خدمات مسافرتی ایران ، گفت. محدودیت ها در ترکیه ممکن است مجریان تور را ملزم به تمدید مجوز یا بازپرداخت هزینه های خود کنند.

انتهای پیام: