استان ها

صدای «رسا»ی دانشجویان برای گوش شنوای مسئولان/ وقتی کانون‌ها حامی دانشجو می‌شوند

گروه استانی خبرگزاری آنا; در حال حاضر بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که دارای مجوز، اساسنامه، دبیر، اعضای مشخص هستند.

یکی از رویکردهای احتمالی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اهمیت فعالیت های فرهنگی دانشجویی از طریق تسهیل، تعمیق و گسترش مراکز است که با ایجاد تغییراتی در آیین نامه اجرایی این شورا در دستور کار قرار گرفت. مراکز و اعلام در شهریور ماه. 1999 حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی کلیه واحدهای دانشگاهی جمهوری نیز فعال است مراکز فرهنگی آنها با امکانات و تجهیزات لازم از جامعه حمایت می کنند.


بیشتر بخوانید:

اعمال مسئولیت دانشجویی در فرهنگسراها

کانون فرهنگی حجاب و نظافت دانش آموزان

فرهنگسراها به سمت کار تشکیلاتی می روند

با افزایش سواد رسانه ای، آسیب ها و تهدیدات عصر فناوری را کاهش دهید


خبرنگار خبرگزاری «آنا» در چند گزارش و گفت و گو با دبیران کانون های فرهنگی اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح فعالیت ها، فعالیت ها و ماموریت های این کانون ها پرداخت. فایل خبریمراکز دانشجو محوروی در این شماره به بررسی مصاحبه فیروزه ریاحی، دبیر فرهنگسرای «رسا» می پردازد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ما میخواهیم.

ریاحی در گفتگو با خبرنگار گروه منطقه خبرگزاری آنا، با تشریح جایگاه و مسئولیت مراکز دانشگاهی، گفت: ارتباط با دانش آموزان و افزایش فعالیت دانش آموزان.

مراکز پشتیبانی دانشگاه، برنامه ریزی دقیق، ایده های خلاقانه و اهداف و ایده های اعضای فعال به پیشبرد اهداف کمک می کند.او بیان کرد. کانون فرهنگی اجتماعی «رسا» دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در سال 1376 تأسیس شد و در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اطلاع رسانی و حمایت دانشجویی فعالیت دارد. این مرکز فعالانه از دانش آموزان حمایت کرد، صدای آنها را به گوش مسئولان رساند، مسابقات کتابخوانی برگزار کرد.

دبیر کانون فرهنگی اجتماعی «رسا» دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با استفاده از حمایت مسئولان از مراکز فرهنگی و اجتماعی گفت: مجله در دانشگاه مسئولین سرسخت اهداف مرکز: و با همکاری در برنامه های کانون آن را تشویق کنید.

به گفته این فعال دانشجویی، اهداف، حمایت دانشگاه را به سمت مراکز، برنامه ریزی دقیق، ایده های خلاقانه و تلاش برای اجرای اهداف و ایده های اعضای فعال سوق خواهد داد.

ریاحی از فعالیت های مرکز فرهنگی اجتماعی «رسا» دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت. محرم سه صفر سه روز و سه شب میزبان زائران حرم مطهر، جشن شب یلدا در تفرجگاه فیاض بخش همراه با امور خیریه، فعالیت. حمایت از کلاس های مجازی در مجله و پاسخ به سوالات دانشجویان، اطلاع رسانی اخبار دانشگاه، برگزاری مراسم دانشگاه با پیگیری رای دانشجویان به مسئولین و مصاحبه دانشجویان از جمله فعالیت های مرکز فرهنگی و اجتماعی “رسا” بود.

برای شنیدن صدای

وی با اعلام اینکه رسن علاوه بر اعضای انجمن یک استاد مشاور نیز دارد، افزود: ویروس کرونا او یکی از اولین گروه هایی بود که سیستم کلاس مجازی را به دانش آموزان آموزش داد و در زمان آنلاین بودن کلاس ها به سوالات دانش آموزان پاسخ می داد. فعالیت در زمینه نشر یکی از موفقیت های این مرکز است.


بیشتر بخوانید:

آهنگ من “کانون باران اندیشه” در جشن های ایرانی

تقویت مراکز فرهنگی با اساتید مجرب

35 فرهنگسرا در دوران کرونا راه اندازی شد


به گزارش آنا، کانون های دانشجویی یکی از مهم ترین و موثرترین شکل های فعالیت دانشجویی است که با هدف ایجاد بستر مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های دینی، انقلابی، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. نیازهای فرهنگی مخاطبان دانشگاه در مراکز بیشتر دیده می شود، البته این امر می تواند منجر به فعالیت بهتر، پاسخگویی بیشتر به سلایق مختلف شود.

فعال سازی: مراکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی آزاد دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است. دانشگاه فعال و پویا، خدمات آنها نیز مورد استفاده جامعه قرار می گیرد.

انتهای پیام/4121/4062/