بین الملل

صابرین‌نیوز: شلیک ۹ موشک به پایگاه ائتلاف آمریکایی در یک تأسیسات گاز سوریه

به گزارش گروه بین الملل آژانس “فارس” ، ساعتی پس از شنیدن خبر انفجار در پایگاه نظامی آمریکا در حوالی چاه نفت عمر در دیرالزور (سوریه) ، گزارش شد که انفجار دیگری در پایگاه ائتلاف رخ داده است . حوزه:

کانال تلگرامی سابرینا نیوز صبح دوشنبه در آخرین اخبار خود نوشت: “پایگاه کونیکو ، که توسط نیروهای اشغالگر ایالات متحده در نزدیکی دیرالزور اداره می شود ، توسط چندین موشک مورد اصابت قرار گرفت.”

منبع می افزاید: “نه موشک به پایگاه اصابت کرد و نیروهای اشغالگر ایالات متحده وضعیت حداکثر آماده باش را در منطقه اعلام کردند.”

المیادین به نقل از منابع خود گزارش داد: “چهار انفجار با منشا ناشناخته در داخل پایگاه کارخانه گاز کنیکو شنیده شد.” [جایی] “نیروهای آمریکایی ، انگلیسی و فرانسوی آنجا هستند.”

جزئیات دیگری گزارش نشده است

با این حال ، سخنگوی پنتاگون به الجزیره گفت: “هیچ گزارشی از نیروهای آمریکایی در سوریه گزارش نشده است.”

وین ماروتو سخنگوی ائتلاف آمریکا در توئیتر گفت: “گزارش های امروز در مورد حملات موشکی آمریکا در سوریه صحت ندارد”.

با این حال ، Sabrinews تصویر فوق را از آتش سوزی در نتیجه حمله موشکی به پایگاه ائتلاف در دیرالزور گزارش داد.

پیش از این ، منابع خبری از انفجارهای سنگین و انفجاری در داخل پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی چاه نفت عمر در دیرالزور سوریه خبر داده بودند. (جزئیات بیشتر)

صبح روز دوشنبه ، 27 ژوئیه ، آژانس رسمی رسمی سوریه ابتدا از حمله هوایی نامشخص به مواضع منطقه بوکال در مرز سوریه و عراق خبر داد و پس از آن وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد که مسئولیت حمله به الحشد را بر عهده گرفته است. ستاد الشعبی. “در زمان رئیس جمهور بایدن ، واشنگتن در حال انجام حملات دقیق به مناطقی در بوككال در مرز سوریه و عراق بود.”

در این حمله چهار نیروی عراقی کشته شدند و گروه های مقاومت عراقی در انتقام از ایالات متحده صحبت کردند. دولت عراق و وزارت خارجه نیز رسماً این حمله را محکوم کردند.

این دومین بار است که دولت بایدن وارد کاخ سفید می شود که دولت بایدن حملات نظامی را علیه گروه های مقاومت در منطقه آغاز می کند. سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت رئیس جمهور حمله به مواضع در مرز عراق و سوریه را “لازم ، مناسب و محتاطانه” دانست.

انتهای پیام /