بین الملل

تهدیدات ترامپ معترضان آمریکایی را متوقف نکرد/ اعلام وضعیت آماده‌باش در پایگاه‌های نظامی واشنگتن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، اعتراضات علیه ضد نژادپرستی بین المللی در ایالات متحده ادامه دارد. هزاران معترض در پورتلند دست خود را بر پشت خود گذاشته اند و آنها را بر روی پلی به یاد جورج دبلیو فلوید ، مرد جوانی که از پلیس آمریكا خفه شده بود ، گذاشته اند.

پلیس با تجهیزات ضد شورش روز جمعه به تظاهرات معترضین حمله كرد و صدها نفر از معترضان را با كامیون از بین برد پلیس روز جمعه با استفاده از وسایل نقلیه شورش به تظاهرات معترضین حمله كرد و صدها نفر از معترضان را با كامیون از بین برد. پنتاگون گفت شب گذشته حدود 1600 سرباز برای حمایت از نیروهای پلیس به واشنگتن منتقل شده اند ، حرکتی که در پی اعتراضات شدید در این شهر رخ داد.

بیشتر بخوانید:

پلیس ایران بر اساس تاکتیکها و احساسات ، پلیس آمریکا بر اساس نژادپرستی است

با وجود اعتراضات ، معترضین علیرغم سرپیچی در شهرهای مختلف آمریکا ، عصر روز سه شنبه به تجمع و راهپیمایی ادامه دادند. در واشنگتن ، گروه بزرگی از معترضین ، علیرغم داشتن یک اردوگاه تفریحی ، ساعت 7 بعد از ظهر به تحصن خود ادامه دادند. در نیویورک ، معترضین از رعایت قوانین خودداری کردند که از ساعت 8 بعد از ظهر آغاز شد.

اعتراضات آمریکا

اعتراض در ایالات متحده

فرماندار نیویورک شامگاه دوشنبه شامگاه مسافرتی را برای ردیابی مغازه فروشی در منهتن اعلام کرد. خانواده جورج دبلیو فلوید ، که مرگ وی بر اثر اعتراضات گسترده پلیس در آمریکا برانگیخته شد ، روز سه شنبه در تظاهرات در هیوستون ، تگزاس شرکت کردند که حدود 60 هزار نفر تخمین زده می شود.

حمله پلیس آمریکا به روزنامه نگاران

نیروهای امنیتی همچنین در روزهای اخیر به معترضین اعتصاب کرده اند و باعث شده تعدادی از روزنامه نگاران دستگیر شوند.

یکی از اعضای گروه فیلمبرداری سی ان ان جمعه گذشته در جریان پخش مستقیم اعتراضات دستگیر شد و پس از آن ، تیم والتز ، فرماندار مینه سوتا ، مجبور شد عذرخواهی کند. به گفته هافینگتون پست ، وی همچنین در جریان تظاهرات مسالمت آمیز در بروکلین دستگیر شد. وی توسط یک روزنامه نگار روسی کشته شد.

اعتراضات آمریکا

ترکیه همچنان در حالیکه به تظاهرات ضد نژادپرستی در مینیاپولیس و واشنگتن D.C با کشته شدن یک غیرنظامی توسط یک افسر پلیس ادامه می دهد ، مورد اصابت گلوله های پلاستیکی قرار گرفته است. نیروهای امنیتی ایالات متحده برای پراکنده کردن معترضین از مهمات استفاده می کنند.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به تیراندازی خبرگزاری اسپوتنیک واکنش نشان داده و آن را “خصمانه” خوانده است.

مسکو تأکید کرد که ایالات متحده نقض تعهدات خود برای تأمین امنیت روزنامه نگاران در این کشور است و از واشنگتن خواست تا اطمینان ندهد که روزنامه نگاران در این کشور قربانی خشونت پلیس نخواهند شد و از سازمان های بین المللی و ناظران حقوق بشر خواست تا پاسخ دهند. نمایش دادن:

اختلاف نظر در مجلس سنا

سناتور دموکرات چاک شومر تصویب قطعنامه ای را در مجلس سنا ارائه داد که محکومیت اقدام ترامپ برای استفاده از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی برای پراکندگی معترضین مسالمت آمیز علیه کاخ سفید است. اما میت ماکرون ، رهبر اکثریت سنای آمریکا با این قطعنامه مخالفت کرد.

شومر

چاک شومر ، رهبر اقلیت دموکراتیک سنا

شومر در پاسخ به این اقدام ماکرون اظهار داشت که نمی خواهد آنچه رئیس جمهور انجام داده را محکوم کند.

از طرف دیگر ، یکی از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده قصد دارد این هفته لایحه ای را برای تعلیق مصونیت قضایی پلیس آمریکا ارائه کند. جاستین آستین آماش ، جمهوریخواه پیشین ، که اکنون به حزب لیبرال پیوسته است ، این لایحه را به مجلس نمایندگان تحویل خواهد داد.

در صورت تأیید ، شهروندان می توانند شکایتی را به پلیس آمریکا ارائه دهند. امش در نامه ای به همکاران نوشت: “قتل وحشیانه جورج ارکید فلوید آخرین در یک سری از حوادث مشهور است که مربوط به وحشیگری پلیس است.”

برای پایگاههای نظامی آمریكا آماده شوید

برخی رسانه ها گزارش می دهند که پایگاه های نظامی ایالات متحده در واشنگتن از جمله پنتاگون در FPCON CHARLIE قرار دارند.

FPCON CHARLIE در موقعیت ویژه ای برای محافظت از نیروهایی که پس از حمله تروریستی اعلام می شوند ، یا در صورت وجود اطلاعاتی در مورد حمله قریب الوقوع تروریستی است.

در فرماندهی آمریکای شمالی پنج موقعیت وجود دارد که آماده دفاع از نیرو هستند. اولین وضعیت (FPCON NORMAL) از نظر احتمال حمله تروریستی سفید پوست با وضعیت مرتبط است.

در مورد آلفا (FPCON ALPHA) احتمال حمله تروریستی غیرقابل پیش بینی وجود دارد.

در مورد سوم ، FPCON BRAVO ، حمله تروریستی تا حدودی قابل پیش بینی است.

در پرونده چارلی ، گزارش های اطلاعاتی مبنی بر حمله تروریستی ادعا شده و سرانجام پرونده پنجم با نام FPCON DELTA ، به این حمله تروریستی اشاره دارد.

تمایل مردم به خرید اسلحه را افزایش دهید

این مطالعه نشان داد که فروش اسلحه در ایالات متحده نسبت به ماه قبل 80 درصد افزایش یافته است.

در حالی که رئیس جمهور ایالات متحده اقدام نظامی را علیه شهروندان آمریکایی تشویق می کند و این کشور وارد مرحله دوم شیوع کویت 19 می شود ، فروش اسلحه در ایالات متحده به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

تجزیه و تحلیل و پیش بینی سلاح های کوچک اخیراً اعلام کرده است که بیش از 1.7 میلیون سلاح در ایالات متحده در ماه مه (12 مه – 11 ژوئن) فروخته شده است.

براساس این گزارش ، این تعداد فروش اسلحه و اسلحه در ایالات متحده ، در مقایسه با ماه مه 2019 ، افزایش حدود 80 درصدی فروش را نشان می دهد.

Wagen Brewer ، اقتصاددان ارشد تحلیل اسلحه کوچک و جنگلداری در واشنگتن تایمز گفت: “فروش سلاح گرم با نرخ بی سابقه ای افزایش یافته است.”

مونت جیمز زیمرمن ، صاحب یک فروشگاه اسلحه در شهر میتولا در ایالت مونتانا ، می گوید تعداد زیادی از آمریکایی ها برای اولین بار اقدام به خرید اسلحه می کنند. سلاح و خریداران به سلاح تبدیل شده اند.

اعتراضات در سراسر اروپا گسترش یافته است

در پاریس ، اعتراضات هماهنگ نشده علیه افراد رنگارنگ منجر به شورش و درگیری با پلیس شد. درگیری ها ابتدا در یادبود مرحوم آدام تری ، که در سال 2016 درگذشت ، گزارش شده است ، اما اعتراضات ایالات متحده بر این درگیری ها تأثیر داشته است.

Dems در کانادا

پلیس گفت که حداقل 19000 نفر به خیابان ها رفتند. این راهپیمایی از مقابل یک دادگاه فرانسه در شمال پاریس آغاز شد. در ابتدا ، معترضین رفتار مسالمت آمیز داشتند ، اما سپس برخی از شورشیان اموال عمومی را غارت کردند. آنها سعی کردند ساختمان ها ، تابلوهای تبلیغاتی و سطل های زباله را آتش بزنند.

روز جمعه پلیس با تجهیزات ضد شورش به تظاهرات معترضین حمله کرد و صدها نفر از معترضین را با کامیون از منطقه دور کرد.

فلسطینی هایی که در کرانه باختری زندگی می کنند نیز پرچم های فلسطین را در دست داشتند و شعارهایی را محکوم کردند که اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند.

انتهای پیام / 4033 /