عمومی

اولین موشک را شلیک کن!

کاسترو عصبی بود ، حتی از عقب نشینی شوروی عصبانی بود ، حتی شناخته شده است که در آخرین روز به خروشچف گفت. “اولین موشک را پرتاب کنید.” اما خروشچف این کار را نکرد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه اعتماد کردن او نوشت: کل بحران یا به عبارتی “جنون کامل” فقط از 14 تا 28 اکتبر 1962 فقط دو هفته طول کشید. با این حال ، ریشه آن به مدتی قبل برمی گردد. این بحران موشکی کوبا نامیده شد زیرا ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی از خاک این کشور کوچک به عنوان محل آزمایش خود استفاده کردند. البته ، دولت کوبا نیز در این زمینه نقشی منفعلانه ایفا نکرد ، این یکی از طرف های درگیر درگیری بود ، به اصطلاح “آتش آتشین” ما.

داستان از آنجا شروع شد که یک هواپیمای جاسوسی آمریکا از حرکات مشکوک اتحاد جماهیر شوروی در خاک کوبا عکس گرفت که نشان دهنده صحت گزارش های سیا درباره ساخت پایگاه موشکی در این جزیره است. چند روز بعد ، جان اف کندی ، رئیس جمهور وقت ، در مورد تهدید موشکی در یک سخنرانی 18 دقیقه ای معروف از شواهد قانع کننده و غیر قابل تخریب صحبت کرد. پس از آن وی پیامی را به نیكیتا خروشچف (رئیس وقت اتحاد جماهیر شوروی) ارسال كرد. “من امیدوارم که شما کاری را انجام ندهید که هیچ انسان عاقلی انجام ندهد ؛ شما جهان را به جنگ بدون برنده هدایت نمی کنید.” خروشچف گفت: “اهداف ما ، مثل همیشه ، دفاعی است. تا زمانی که مرزهای کوبا امن باشد ، مشکلی پیش نخواهد آمد.”

رویارویی آنها فراتر از شعارهای معمول دو طرف بود ؛ با نزدیک شدن کشتی های آمریکایی به سواحل کوبا ، زیردریایی های شوروی به سمت کارائیب یک سفر خطرناک انجام شد. بسیاری از مردم در آن زمان هنوز جنگ جهانی دوم را به یاد می آوردند ؛ ذهن آنها برای یک درگیری بزرگ ، خونین و ویرانگر دیگر آماده بود ، اما به گفته کریس هارمن ، اگر امکان فداکاری بیشتر مردم و نابودی جهان بود ، این جنگ سرد گرم نمی شد. نابود شده “جنگ فقط به دلیل عقب نشینی خروجچف در آخرین لحظه و توافق برای برچیدن موشک ها اجتناب شد.”

کاسترو عصبانی بود ، او حتی از عقب نشینی شوروی عصبانی بود ، حتی شناخته شده است که در آخرین روز او به خروشچف گفت. “اولین موشک را پرتاب کنید.” اما خروشچف چنین کاری نکرد “زیرا روسیه به سختی خطر نابودی شهرهای خود در مبادلات هسته ای را دارد ، فقط لذت کوبایی ها.”

انتهای پیام: