عمومی

نشست مجازی شورای امنیت با موضوع سوریه

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی سرگرمی برای همه ،
بشار العفر در جلسه مجازی شورای امنیت درباره سوریه افزود. “هرگونه حضور نظامی خارجی در خاک سوریه بدون رضایت دولت سوریه یک اشغال است.” سفیر سوریه در سازمان ملل دولت ترکیه را متهم كرد كه از تروریست ها حمایت می كند ، گفت: نیروهای ترکیه و وابستگان آن آب در هاكاكا و بیشتر جمعیت 2 میلیون نفری آن را خاموش كرده اند. بشار اسد از نیروهای آمریکایی خواسته است تا پایگاه جدید نظامی را در حومه استان دیرالزور تأسیس کنند و گفت این اقدام با هدف تقویت کنترل در میادین نفتی سوریه انجام شده است.

سفیر ایران در سازمان ملل همچنین گفت: نیروهای خارجی ، که دولت سوریه آن را غیرقانونی می داند ، باید این کشور را ترک کنند ، و ایالات متحده باید به اشغال جنگ سوریه با اشغال سوریه پایان دهد. تخت روانوانچی ، تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه را نقض فاحش قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل خواند و گفت: دولت سوریه حق دارد تصمیم بگیرد كه چگونه و چه زمانی حق ذاتی خود در دفاع از خود یا دفاع جمعی را اعمال كند.

نماینده روسیه حضور ایالات متحده را “اشغال” در بخش شمالی سوریه ، در اردوگاه الحول ، در منطقه التنف توصیف کرد و گفت: ثبات و امنیت در آن مناطق تنها در صورت بازگشت به کنترل دولت سوریه امکان پذیر است.