فرهنگ و هنر

نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران برگزار شد

جلسه هیأت وزیران در امور ایثارگران برگزار شد

دویست و سومین جلسه فوق العاده هیات وزیران در امور ایثارگران در سالن اجتماعات شهید رسول زاده برگزار شد.

به گزارش سرگرمی برای همه، در ابتدای این جلسه، مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد در خصوص بند 9 بند، گفت: j”. قانون بودجه 1401 کل کشور. از جمله قوانین با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این ماده قانون بودجه 1401 کل کشور است که می تواند: می توان گفت جدی ترین و لازم الاجراترین قوانین و مقرراتی هستند که می توان به آنها استناد کرد.
حجت الاسلام قویانی راد ادامه داد. یک درصد از هزینه های نهادهای ذیل این بند صرف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شود.
مدیر کل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد. امیدواریم امسال به دلیل تاخیر در اجرای این مصوبه 1402 شاهد توسعه و حرکت جدی همه نهادها برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور باشیم.
در این جلسه رضا رحیمی نسب دبیر هیات وزیران مشاور در امور ایثار نیز بر اهمیت پرداختن و پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: درخواست دبیرخانه در خصوص بند «ج» تبصره 9 در سال 1401 کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. قانون بودجه
رحیمی نسب با اعلام اینکه یک درصد از کل اعتبارات برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین نهادهای ساماندهی امور ایثارگران در بودجه سال جاری پیش بینی شده است، تصریح کرد: که متاسفانه به نتیجه ای نرسید و لازم بود مشاوران وزیر در امور ایثارگران این موضوع را بررسی و پیگیری کنند و به عنوان دبیر کارگروهی که برای پرداخت آن وام در موسسات تشکیل شده بود عمل کنند. .
دبیر مشاوران ایثارگری هیات وزیران ادامه داد. در این زمینه برنامه هایی به مشاوران وزیر داده شده است و امیدواریم بتوانیم در چند ماه باقی مانده از سال از این برنامه استفاده کنیم. درصد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است.
مشاوران وزرا در امور ایثارگران نیز در این جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مسائل ایثارگران ارائه کردند.
انتهای پیام