فرهنگ و هنر

استفاده از ظرفیت ایثارگران در تبیین موضوعات انقلابی

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت. قرارگاهی در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد تا از توانمندی های شهدا برای تبیین مسائل انقلابی استفاده شود.

به گزارش سرگرمی برای همه، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در دیدار با اعضای همایش «اردوگاه آزادی موصل 2 در عملیات خیبر» در دفتر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: در این اجلاسیه با حضور اعضای هیئت رئیسه بنیاد شهید و امور ایثارگران در عملیات خیبر حضور پیدا کردیم. کمتر به صندوق شهدا و ایثارگران توجه شده است، صندوق در سال های گذشته کمتر به عنوان یک نهاد انقلابی عمل کرده است، از سوی دیگر مسئولان کشور و جامعه مطالبات انقلابی و فرهنگی از صندوق نداشته اند.

رئیس صندوق شاهد و ایثارگران با اشاره به شیوه کار قبلی این صندوق، خاطرنشان کرد: بیشتر درخواست هایی که از صندوق می شود از نوع معیشتی مسکن، خودرو، شغل و در سطح کلان دولتی است. فقط مسئول آب و نان مردم هستند، مسائل فرهنگی را می شناسند و بی اعتنایی می کنند و به همین دلیل ذائقه و نیاز مردم تغییر کرده و وقتی به جنبه های فرهنگی توجه نشود، فساد فکری رخ می دهد.

اشاره کرد. در مسائل فرهنگی باید به ریشه ها توجه کرد، بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال گذشته تلاش بیش از پیش برای اصلاح این رویکرد و نشان دادن نقش خود را پررنگ تر کرده است. اما تغییر نظر اکثریت مردم کار سختی است، مثلاً صندوق شهدا و امور ایثارگران پاسخگوی همه نیازها از جمله مسکن و اشتغال نیست و بر عهده سازمان مسکن و مقام معظم رهبری است. . شورای اشتغال و سایر نهادها برای رسیدگی به مسائل ایثارگران و صندوق شاهد و ایثارگران نقش پیگیری دارند، اما به تدریج مسئولیت را به دست آورده اند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به لزوم استفاده از توانمندی های شهدا برای تبیین مشکلات انقلابی گفت. «در بنیاد شهید و امور ایثارگران قرارگاهی به همین منظور راه اندازی شده است تا از توان ایثارگران برای تبیین مسائل انقلابی استفاده شود. آن را دشوارتر کرد. برای رفع مشکلات این حوزه همه باید کمک کنند، صندوقی ایجاد شود که مسئولیت آن فقط بر عهده صندوق شهدا و ایثارگران نباشد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به توانمندی های مدارس شهید در کشور گفت: تنها هفت درصد از جامعه هدف قربانی در مدارس شهید تحصیل می کنند و مدارس شهید به عنوان بنگاه اقتصادی تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کنند. صندوق شهدا و ایثارگران از جانبازان به عنوان نماینده بانک‌ها و در صورت دخالت بنگاه‌های بزرگ به صندوق توسعه ملی نمایندگی می‌کند. بیش از 100 هزار نفر در زمینه اشتغال ایثارگران وضعیت دریافت کرده اند و بیشتر ایثارگرانی که وضعیت نگرفته اند مربوط به سازمان های مردم نهاد هستند.

معاون رئیس جمهور در خصوص نحوه برخورد با شهدا نیز گفت: «صندوق شهید و امور ایثارگران 16 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بیش از دو هزار میلیارد به بیمه بدهکار است، اما با این وجود چرخه درمان ایثارگران طی نشده است. متوقف شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان به نقش و جایگاه اعضای همایش «آزادسازی قرارگاه 2 موصل در عملیات خیبر» برای ایجاد فضای مثبت در کشور پرداخت. نسل جدید و دانش آموزان

انتهای پیام