فرهنگ و هنر

تسهیلات ویژه کارآفرینی به ایثارگران پرداخت می‌شود

به قربانیان وجوه ویژه شرکت پرداخت می شود

رئیس و مدیر عامل هیئت مدیره بنیاد اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: اگر جانباز شغل، بیمه، درآمد نداشته باشد طبق تبصره 16 قانون بودجه از 100 تا 150 میلیون. توما می تواند برای ایجاد شغل پرداخت شود که بسته به موقعیت جغرافیایی هر ایالت متفاوت خواهد بود.

به گزارش سرگرمی برای همه، علیرضا محمدی در همایش بنیاد اشتغال و کارآفرینی شهدا که در مجتمع فرهنگی تفریحی ایثاری استان البرز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و تبریک هفته بسیج گفت: شهدا روحیه بسیجی را که در سالهای دفاع مقدس داشتند به نمایش گذاشتند، روحیه ای که باعث شد در سخت ترین شرایط کشور به نظام، آرمان های انقلاب و امام راحل (ره) پایبند باشند را حفظ کردند. امروز این روحیه باید. به نسل جوان منتقل شود تا شاهد اتفاقات خوب و برکتی در همه عرصه ها در کشور باشیم.
مديرعامل بنياد شهيد اشتغال و كارآفريني سپس با اشاره به بنياد شهيد و آثار شهيد اظهار داشت: بیش از 40 سال از عمر این بنیاد می گذرد. امروز مدیران و مسئولان کشور باید در راستای بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال و کارآفرینی که همواره بر آن تاکید دارند گام بردارند.
وی افزود: جامعه بزرگ ایثارگران مشکل اشتغال دارند و بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی امور این عزیزان موظف است برای رفع این مشکل گام های موثری بردارد.
محمدی گفت: وی افزود: باید نگرش جامعه ایثارگرتر را نسبت به کارآفرینی و اشتغال تغییر دهیم و با سوق دادن این عزیزان به بازار کار و مشاوره شغلی در حوزه اشتغالزایی به نتیجه برسیم. صندوق اشتغال و کارآفرینی در سال 1395 تاسیس شد و این صندوق راه اندازی نیازمند رویکردی جهادی و تلاش شبانه روزی برای رشد و شکوفایی است.
رئیس هیئت مدیره صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با اشاره به اینکه عزت جامعه ایثارگر بالاست و این کرامت باید حفظ شود، افزود: بنیاد و همچنین دولتمردان دولت سیزدهم در برنامه 5 ساله هفتم با نگاه ویژه ای نگاه می کنند: قربانیان وجود دارد و باید منتظر اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال و کارآفرینی باشیم.
وی بابیان اینکه به داوطلبان برای اشتغال و کارآفرینی تسهیلات ویژه داده می شود، یادآور شد: در صورتی که داوطلب فاقد شغل، بیمه و درآمد باشد، بر اساس تبصره 16 قانون بودجه، 100 تا 150 میلیون تومان برای فرصت ایجاد اشتغال قابل پرداخت است. که وسعت آن به موقعیت جغرافیایی هر استان متفاوت خواهد بود.
محمدی سپس تصریح کرد. «کارشناسان اشتغال بنیاد باید با همفکری و ارائه راهکار در جهت رفع معضل بیکاری ایثارگران گام بردارند. در این راه بنیاد نیازمند تعامل و همکاری سایر ادارات و ساختارهای دولتی و خصوصی است و آن. به تنهایی قادر به حل این مشکل نخواهد بود
او اضافه کرد: 230 هزار متقاضی شغل در سامانه صندوق شهدا و امور ایثارگران سجایا ثبت نام کرده اند که قطعا با برنامه ریزی در برنامه 5 ساله هفتم توسعه قابل ساماندهی است.
انتهای پیام