اقتصادی

جزئیات حمایت بهزیستی از کارفرمایان حامی مددجویان/ از تسهیلات ارزان‌قیمت تا پرداخت حق بیمه مددجو

سرگرمی برای همه/گلستان معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی گلستان جزئیات حمایت بهزیستی از کارفرمایان حامی مددجویان تحت پوشش این سازمان را تشریح کرد.

امروز چهارشنبه 18 آذرماه علیرضا طاهری زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اعلام کرد. وی افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال رخ داده است که یکی از نکات مثبت تبصره 18 بود که عبارت است از: – فوق ۱۱ میلیارد تومان فرصت اشتغال زایی در قالب کارفرمایان و خوداشتغالی به بهزیستی استان گلستان تعلق گرفت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی های انجام شده توسط وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی، استان گلستان رتبه سوم اشتغال را به خود اختصاص داده است، افزود: در تبصره 16 حدود 60 میلیارد تخصیص داده شد. 1700 مدعی بهزیستی مشغول به کار شده اند که 152 درصد تعهد استان است و امیدوارم تا پایان سال نرخ اشتغال در این حوزه افزایش یابد.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و امنیت مسکن اداره کل بهزیستی گلستان تاکید کرد. با توجه به اهمیت اشتغال برای جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی، تبصره 18 به مشوق ها و کارفرمایان مایل به استخدام مدعیان تامین اجتماعی در محل کار خود اشاره دارد. 350 تا 400 میلیون تومان بهزیستی از وجوه ارزان قیمت بهره مند می شود که این مبلغ بر اساس تبصره 16 به ازای هر نفر 150 میلیون تومان سود می دهد.

طاهری زاده با بیان اینکه تامین اجتماعی علاوه بر ارائه تسهیلات از کارفرمایان حمایت دیگری به نام حقوق از کارافتادگی می کند، تصریح کرد: بخشی از حقوق ماهانه مددجو به کارفرما پرداخت می شود که برای معلولان خفیف تا 30 درصد، برای معلولان متوسط ​​تا 40 درصد و برای معلولان شدید تا 50 درصد خواهد بود.

او ادامه داد. حق بیمه کارفرما به مدت حداکثر 30 سال از سوی سازمان اجتماعی به معلولان شاغل نزد کارفرمایان پرداخت می شود. و ما تا 30 سال دنبال این پول هستیم، بیایید آن را بسازیم

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی گلستان با اشاره به اینکه در ساعت 1400 حدود 100 نفر از متقاضیان بهزیستی گلستانی از محل هجدهم مشغول به کار شدند، گفت: در حال حاضر حدود 100 نفر از متقاضیان بهزیستی گلستانی در ساعت 1400 مشغول به کار شدند. در حال حاضر حدود 250 نفر متقاضی دریافت تسهیلات تبصره 18 هستند و ما ترجیح می دهیم این افراد از طریق کارخانه ها و شرکت های خصوصی به کار گرفته شوند.

انتهای پیام