بین الملل

مذاکره فرماندهان ارتش سوریه و شبه‌نظامیان کُرد

به گزارش گروه بین الملل آژانس “فارس” ، فرماندهان ارتش سوریه امروز (جمعه) در فرودگاه کامیشلی با فرماندهان کرد دیدار کردند.

به گزارش وب سایت المیادین ، ​​این جلسه به ریاست روسیه برگزار شد که هدف آن بررسی علل درگیری دو طرف در شهر کامیشلی در استان الحسکه و راه های کاهش تنش بود.

در روزهای اخیر درگیری شدیدی در شهر قامشلی بین نیروهای الدفا الوطنی (بسیج مردمی سوریه) و “گروه های مسلح نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)” رخ داد. پس از واگذاری چندین منطقه بین دو طرف ، نیروهای دفاع میهنی توانستند مقر نیروهای Asalesh (نیروهای امنیت داخلی کاسید) را در منطقه هاکلو تحت کنترل خود درآورند.

در پی این درگیری ها ، واحدهای ارتش سوریه نیز برای حمایت از نیروهای دفاع میهنی وارد عمل شدند.

به گفته منابع محلی ، این درگیری ها از زمانی آغاز شد که نیروهای کرد آشوری در تلاش بودند تا منطقه حرا تاری را در نزدیکی فرودگاه کنترل کنند ، اما با مقاومت نیروهای دفاع میهنی که متشکل از جوانان همان منطقه بودند ، مواجه شدند.

قبیله تایلند در بیانیه ای گفت: “ما می خواهیم در برابر قصاد ، كه مورد حمایت اشغالگران آمریكایی است ، ایستادگی كنیم.”

با این وجود ، نیروهای روسی طی دو روز گذشته در عملیات بوده اند و سرانجام ، روز گذشته موفق شدند هر دو طرف را به آتش بس متقاعد کرده و گفتگو کنند. پس از این میانجیگری ، دو طرف توافق کردند تا برای مذاکره تا عصر جنگ را متوقف کنند. پلیس نظامی روسیه نیز در مناطق درگیری مستقر است.

بسیاری از ساکنان پس از درگیری مجبور به ترک خانه های خود شدند. شهر قامشلی تحت کنترل همزمان نیروهای دولتی کرد از نیروهای دولت سوریه است. فرودگاه کامیشلی و مرکز شهر تحت کنترل ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی است.


وضعیت میدانی در کامیشلی

انتهای پیام: