بین الملل

ابوالغیط: رفتار ترکیه را نمی‌پذیریم/ جای سوریه در میان برادرانش در اتحادیه عرب است

دبیرکل اتحادیه عرب در سخنان خود تأکید کرد که این اتحادیه رفتار ترکیه را نمی پذیرد. وی بازگشت سوریه به لیگ عربی را موضوعی توصیف کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، احمد ابوال گیت ، دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی ، در مصاحبه با علی حسن ، سردبیر خبرگزاری “الشرق الاوسط” مصر اظهار داشت: این اتحادیه رفتار ترکیه را با هدف تأمین امنیت ملی عرب رد می کند.

وی با اشاره به ابتکار عمل قاهره در مورد بحران لیبی ، وی تأکید کرد. “ابتکار عمل قاهره برای بحران لیبی بسیار مهم است. نقشه راه جامع برای حل بحران لبنان را تشریح می کند. این مطابق با تصمیمات قطعنامه های اتحادیه عرب و شورای امنیت است.”

ابوالقیت ادامه داد. “اعلام این ابتکار عمل زیر نظر عبدالفتاح السیسی ، رئیس جمهور مصر ، انگیزه لازم را برای ترغیب طرفین درگیر برای پایان دادن به جنگ و ورود به روند سیاسی فراهم آورد.”

دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی نیز حمایت خود را از ابتکار عمل قاهره ابراز کرد.

وی افزود: کمیته عالی مشترک هماهنگی عرب به اتفاق آرا موافقت کرده است با توجه به تلاش ها و دستاوردهای بزرگ السیسی در مصر ، نشان “سپر اقدام برای توسعه” را به رئیس جمهور مصر معرفی کند.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین با اشاره به اوضاع لبنان گفت: اوضاع لبنان بسیار خطرناک است ، از بحران اقتصادی و تورم بیرون آمد. متأسفانه ، بحران در این کشور می تواند گسترده باشد ، با عواقب خطرناک سیاسی و اجتماعی.

وی ابراز نگرانی از تهدید برای صلح داخلی این کشور به دلیل فشارهای گسترده اقتصادی و اجتماعی از سوی لبنانی ها.

ابو الجیت افزود: “به دور از هر موضع گیری سیاسی ، رنج لبنانی ها را احساس می کنم. آنها به دلیل فقدان درآمد در زیر خط فقر زندگی می کنند. “نیمی از لبنان اکنون زیر خط فقر زندگی می کنند.” اوضاع در این کشور بسیار نگران کننده است ، من بر اوضاع این کشور تأثیر می گذارم. من صمیمانه امیدوارم که طبقه سیاسی این کشور این رنج بی سابقه را احساس کند ، به طور کلی ، من واکنش طبقه سیاسی نسبت به این بحران را احساس نمی کنم. منافع ملی باید بر منافع شخصی مقدم باشد.

وی از اهدا کنندگان مالی عرب خواست که در این شرایط سخت لبنانی ها را تنها نگذارند.

دبیرکل اتحادیه عرب نیز اظهار داشت. “ما شاهد مداخله عراق بودیم ، اکنون دولت جدید این کشور در تلاش است تا ثبات داخلی را حفظ کند تا از اقتدار این کشور در شرایط دشوار دفاع کند.” ما امیدواریم که دولت فرصتی برای کار برای مردم خود داشته باشد.

وی ابراز تاسف کرد که مداخله کشورهای منطقه باعث تعمیق بحران کشور و تشدید درگیری های داخلی خواهد شد.

در مورد تاریخ بازگشت لیگ عربی سوریه به لیگ ، ابوالقیت گفت: “این بستگی به خواست کشورهای عضو اتحادیه دارد. من هنوز موضع عرب را در مورد این مسئله ندیده ام. ” سوریه یک کشور عربی است و به هر حال جایگاه آن در بین برادران عرب خود در اتحادیه عرب است.

او اضافه کرد. “مسئله زمان و تصمیم جمعی عرب برای بازگشت سوریه به صندلی خود در اتحادیه عرب با بسیاری از پیشرفت ها و مواضع در ارتباط است ، زیرا بحران سوریه بسیار درهم تنیده و پیچیده است.” زمان بازگشت سوریه به حالت عادی طول خواهد کشید ، تلاش سوریه را نیز می گیرد.

انتهای پیام: