اجتماعی

سینمای مستند از تعطیلی یک مرکز نگهداری زنان کارتن خواب جلوگیری می کند ؟

پس از انتشار دو مستند به کارگردانی «هیچکس منتظر» محسن اسلام زاده و «آن شب» به کارگردانی مینا قاسم زواره، معاون دادستان کل کشور بار دیگر از شهرداری تهران خواست تا مرکز نگهداری زنان «کارتن خواب» در میدان شوشا تهران را تعطیل نکنند. . .

به گزارش سرگرمی برای همه به نقل از روابط عمومی مستند «آن شب» پس از انتشار دو مستند “آن شب” کارگردان و تهیه کننده: مستند مینا قاسم زواره “هیچکس منتظرت نیست” فیلمبرداری محسن اسلام زاده در پانزدهمین جشنواره بین المللی واقعیت که هر دو فیلم آن به موضوع مرکز نگهداری از بانوان کارتونی در میدان شوشا تهران می پردازد، معاون دادستان از دکتر زاکانی شهرداری تهران خواست این مرکز را تعطیل نکند. او در مورد نتیجه

بر این اساس، در اواسط دی ماه 1400، در جریان برگزاری جشنواره سینما حقیقت، شهرداری دوازدهم تهران طی نامه ای به دادگاه سی و هفتم، دستور تخلیه مرکز نگهداری زنان بی خانمان نور سپید هدایت در میدان شوسه تهران را صادر کرد. اما نمایش این دو مستند در جشنواره سینما حقیقت و همچنین صحبت های محسن اسلام زاده، مینا قاسم زواره، مدیر مرکز سپیده علیزاده در اختتامیه جشنواره سینما حقیقت، دادستانی تهران را وادار کرد. پاسخ به بسته شدن نمایش.

در نامه ای به معاون دادستان تهران، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، حمایت قاطعانه مرکز جامع کاهش آسیب های زنان برای حفظ و نگهداری آن محور اصلی بحث است. «سعید عمرانی» از شهردار تهران خواست برای همکاری با مرکز کاهش آسیب بانوان تفاهم نامه همکاری بلندمدت امضا کند و حتی تاکید کرد که باید مشکلات نگهداری و تجهیز ساختمان محل استقرار این مرکز برطرف شود.

مستند «آن شب» که به موضوع خرید و فروش نوزادان می پردازد و با تلفن همراه فیلمبرداری شده است، داستان مادری را روایت می کند که ناگهان به همراه فرزندش وارد یک پناهگاه زنان می شود که مدیر مرکز سعی می کند جلوی آن را بگیرد. کودک از فروش مهدکودک تحویل، اما با چالش های زیادی مواجه است.

مستند «هیچکس منتظرت نیست» نیز روایتی از مرکز نگهداری زنان «کارتن خوب» در میدان شوسه تهران است. در معرفی این مستند آمده است: سپیده علیزاده چندین سال است که رئیس مرکز نگهداری زنان «کارتان خوب» در میدان شوسه تهران است. بیشتر زنانی که به این مرکز مراجعه می کنند از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، فحشا و طرد شدن توسط خانواده رنج می برند. مونا یکی از آن زنانی است که 28 سال پیش از خانه فرار کرد و معتاد و تبهکار شد. اما 4 سال پیش با سپیده علیزاده آشنا شد و پس از ترک اعتیاد معاون سپیده در مرکز نگهداری زنان شد. اما اکنون مونا به چالش کشیده شده است. دوست دارد 28 سال بعد با کمک سپیده به سراغ دو فرزندش برود اما اثری از آنها نیست.

انتهای پیام: