عمومی

سرقت جنازه چاپلین – سرگرمی برای همه

چارلی چاپلین در پایان زندگی در سوئیس زندگی کرد و در آنجا درگذشت و به خاک سپرده شد. کمتر از دو ماه از مرگ او گذشته بود که قبر او را باز کردند و جسد او را در یک تابوت دزدیدند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه اعتماد کردن او نوشت: “تابوت چاپلین در شب اول مارس 1978 به سرقت رفت و صبح روز بعد خبر به خانواده او رسید. اولین سوالی که برای خانواده و دیگر کسانی که از این سرقت با خبر شده اند ، مطرح شده است که چرا آنها جسد را گرفته اند؟ برخی گفتند احتمالاً شوخی بوده است. البته یک شوخی بسیار بی مزه و زشت ، اما چند روز بعد تماس تلفنی با همسر چاپلین انگیزه این سرقت را فاش کرد. سارقان برای بازگرداندن جسد به تابوت 600 هزار دلار طلب کردند و گفتند که چند روز مهلت دارد پول را آماده کرده و به جایی که ما قرار داده بودیم بیاوریم. در روزهای بعد ، سارقان چندین بار دیگر تماس گرفتند و درخواست خود را تکرار کردند و گاهی تهدید کردند که تابوت را به داخل آب می اندازند یا جنازه را دفن می کنند. همسر چاپلین ، اونا اونیل (که چهارمین همسر و دختر نمایشنامه نویس مشهور اوژن اونیل بود) تصمیم گرفت که هزینه را پرداخت نکند ، نمی خواست از دزدان باج دهد. وی گفت حتی او ، چارلز فقید ، اگر در میان ما باشد چنین چیزی را “مضحک و مضحک” می یابد. اما طبق گفته پلیس ، وی با سارقان برای پیگرد قانونی ، شناسایی و دستگیری سارقان مذاکره کرده است. آنها آنقدر دزد بازی کردند که پلیس به آنها فرصتی داد. یکی از سارقان ، پناهنده لهستانی ، در یک باجه تلفن عمومی در حوالی خانه چاپلین دستگیر شد. همدست وی که از پناهندگان بلغارستان نیز بود چند ساعت بعد دستگیر شد.

هر دو آنها جوان فقیری بودند ، گویی در ابتدا حتی نمی خواستند تابوت را جابجا کنند. آنها می خواستند بیشتر عمیق شوند و تابوت را دفن کنند تا به نظر برسد که آن را دزدیده اند. اما آن شب طرحی که آنها تهیه کردند به نتیجه نرسید ، آنها مجبور شدند تابوت را با خود ببرند.

آنها گفتند که ایده اولیه این برنامه را از حادثه مشابه سال گذشته در ایتالیا آموختند ، اما پیش بینی نکردند که همه چیز به این پیچیدگی تبدیل شود ، و اجرای برنامه دشوار خواهد بود. آنها فکر می کردند با اخاذی از یک خانواده معروف و ثروتمند تلاش می کنند پول را به جیب بزنند و زندگی خود را برگردانند. آنها به دادگاه منتقل شدند و هر دو به جرم تلاش برای برهم زدن آرامش خانواده وی و همچنین اخاذی از وی محکوم شدند.

سارق اصلی یک پناهنده لهستانی به نام ورداس بود که به چهار سال و نیم کار سخت محکوم شد. مرد بلغاری بدبختی به نام گان به مشروط محکوم شد.

انتهای پیام: