عمومی

سرقت ۵۴۰۰متر لوله انتقال نفت/ ورود سازمان بازرسی به موضوع – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، سارقان در حدود 5 کیلومتری بی بی حکیمه در خط لوله انتقال نفت گور سرقت کردند.

خط لوله 8 اینچی به دلیل کاهش تولید نفت در میادین نفتی به مدت دو سال خالی بود و طی آن 5 کیلومتر بخشی از آن به سرقت رفت. برآوردها نشان می دهد که میزان خسارت بیش از 50 میلیارد درام است.

این سرقت طی دو سال اتفاق افتاد و طی آن شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان متولی اصلی خطوط لوله ، ظاهراً بازرسی منظم خط لوله Baby Hakimeh را از گوره متوقف کرد.

گفته می شود که بازرسی دولتی کهگیلویه بویراحمد در این پرونده مداخله کرد و پرونده ای را تحت عنوان “تحقیق در مورد سرقت لوله های نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران” آغاز کرد که سهل انگاری خطوط لوله این شرکت را ثابت کرد.

طبق اطلاعات به دست آمده ، در تحقیقات انجام شده توسط تیم بازرسی مستقر در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مشخص شد که 5400 متر خط انتقال روغن سبک با عصا در منطقه صنعتی این شرکت به ارزش بیش از 176 میلیارد ریال به سرقت رفته است. رفته

بر اساس این گزارش ، پس از دریافت توضیحات از 26 کارمند اداره امنیت ، بازرسی از عملیات خط لوله این شرکت و همچنین تجزیه و تحلیل نقشه های توپوگرافی ، هوایی و ترسیمات اداره کل امنیتی مورد تأیید وزارت نفت ، عوامل ایمنی تعیین شد. خط لوله سهل انگاری کرده بود.