اجتماعی

ساختار فرسوده آموزش و پرورش نیازمند تغییر/معیشت معلمان در قالب قانون خدمات پیگیری شود

این کارشناس آموزش ، فعال صنفی ، اولویت ها و خواسته های دولت سیزدهم در زمینه آموزش را تشریح کرد و تأکید کرد: معیشت معلمان باید در قالب لایحه مدیریت خدمات پیگیری شود ، نه سیستم رتبه بندی ، هدف اصلی که انگیزه دادن به معلمان برای رقابت است.

محمد داوری در مصاحبه با سرگرمی برای همه وی در این رابطه گفت. اول از همه ، باید بگویم که من معتقدم اگر دولت تشکیل شود ، تقاضا رد نمی شود. یکی از ویژگی های یک جامعه متمدن ، تقاضا ، صبر و انعطاف پذیری است ، به همین دلیل است که ما بدون توجه به نتایج انتخابات ، از رئیس جمهور خواستار مطالبات هستیم.

او افزود. “در حالی که تقاضا برای آموزش در قلب تقاضای عمومی قرار دارد ، باید تقاضای ناکارآمد بودن سیستم آموزشی ما را در خط اثربخشی قرار داد.”

این کارشناس حوزه آموزش با اشاره به لزوم توجه به موضوع جذب معلم ، اشتغال ، آموزش ، رفاه ، معیشت ، توانمند سازی گفت: معلم یکی از عناصر آموزشی است که نقشی اساسی و تعیین کننده دارد. ما تا زمانی که معلمین توانمندی با شخصیت بالا ، ویژگی های حرفه ای ، دانش مهارت های معلم ، موقعیت اجتماعی ، سطح رفاه اجتماعی نداشته باشیم ، یک سیستم آموزشی کارآمد نخواهیم داشت.

طبقه بندی معلمان هیچ ارتباطی با معیشت ندارد

بهبود معیشت باید در قالب لایحه مدیریت عدالت در پرداخت اجرا شود

داوری گفت ، در مورد رابطه بین طبقه بندی معلمان ، وضعیت معلمان ، ارتقا of معیشت ، بالاخره در آینده. “طبقه بندی معلمان هیچ ارتباطی با زندگی معلمان ندارد ، بلکه انحرافی از نگرش و اخبار است.” فلسفه رتبه بندی ایجاد رقابت انگیزشی در بین معلمان برای بهبود کیفیت فعالیت های آنها است که به نوبه خود منجر به افزایش کیفیت آموزش می شود و در نتیجه انگیزه هایی برای معلمانی ایجاد می شود که قادر به تقویت خود هستند.

او افزود. “معلم زندگی یک نیاز حداقل و منطقی است.” آنها معتقدند همانطور كه ​​كارمندان دولت كارمندان وزارت معارف را تربيت مي كنند ، بايد حقوق آنها همانند كارمندان ارگانهاي دولتي ديگر باشد. قرار بود در لایحه مدیریت خدمات کشوری لحاظ شود ، جداول توسط هیئت حاکمه تهیه شد ، اما اجرا نشد ، زیرا اگر دولت می خواست این کار را انجام دهد ، باید هزینه های زیادی را برای تعداد زیادی هزینه کند از معلمان در هر صورت ، این بی عدالتی در حق معلمان انجام شد ، آنها با دیگر کارمندان همکاری نکردند.

وی تأكید كرد كه معیشت باید در قالب لایحه مدیریت امور املاك – قانون عدالت پرداخت – دنبال شود. رتبه بندی نیز یک برنامه خوب است ؛ این امر بین معلمان موثر و غیرموثر تمایز قایل می شود ؛ منجر به افزایش شایستگی ها می شود. این یک محرک است ، و هر مدرس که این عنوان را دریافت کند پاداش می گیرد ، بنابراین امتیاز هیچ ارتباطی با بحث معیشت ندارد ، و ما امیدواریم که بتوانیم در فلسفه او پیشرفت کنیم و رقابت موفقیت آمیز باشد. بعضی اوقات برنامه های خوب و بد محقق می شوند.

این کارشناس آموزش یک چالش بالقوه و یک الزام مربوط به ساختار آموزش را در نظر گرفت و گفت: “آموزش و پرورش دارای یک ساختار اداری” طولانی “است ، وزارتخانه هایی با چندین معاون ، ساختمان ، 32 اداره کل و 702 منطقه آموزشی. این یک ساختار فرسوده و ناکارآمد است که باید با توجه به رویکرد مدرسه محوری تغییر کند.

او افزود. “خواست دیگر به سیاست فعلی نهادها برمی گردد.” شورای عالی انقلاب فرهنگی ، شورای عالی آموزش و پرورش ، پارلمان و کابینه باید تجربه سیستم های آموزشی موفق جهان را در زمینه توسعه سیاست ها ، توسعه راه آهن ، از توسعه سیاست های سنتی ، عقیدتی و سیاسی اجتناب کند. “لازم است که نهادهای مربوطه بازسازی کنند ، و با استفاده از رویکردهای علمی ، بر اساس تجربه موفق جهانی ، خط آهن را بر روی سیستم آموزشی ما قرار دهند.

نقد حجم و محتوای کتب درسی

داوری ، با اشاره به محتوای آموزشی وضعیت کتاب ها را تنظیم کرد ، گفت. “كتابهای درسی از نظر كمیت و كیفیت ، یعنی از نظر تأمین نیازهای دانش آموزان ، مورد انتقاد شدید قرار می گیرند.” این رشته همچنین با نوشتن مدیریت دوره مدیریت مشکل دارد و باید بررسی شوند. مطالعه سیاست چند نویسنده ضروری است: دستیابی به تنوع و در نامه ها ، کاهش حجم مطالب ، انطباق آن با نیازهای فعلی و آینده دانش آموزان بر اساس آموزش عمومی در یک دوره 12 ساله.

فعال صنفی ավاگ کارشناس ارشد مدیریت آموزش افزود: “توجه به برنامه ریزی و مدیریت آموزش از دیگر مواردی است که باید در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گیرد.” امروزه ، مدیریت آموزش یک علم و یکی از گرایش های حوزه مدیریت در سراسر جهان است. نماد مدیریت آموزش و پرورش مدیر مدرسه است. به همگان ثابت شده است كه مدارس موفق آن دسته از مدارس هستند كه مديران توانمند و م effectiveثري دارند كه مي توانند نيروهاي مثري را به خدمت گيرند ، سعي مي كنند سازمان مدارس را بر اساس رويكرد مدرسه محور مديريت كنند.

وی همچنین با اشاره به نقش والدین در سیستم تعلیم و تربیت گفت: “Nts باید واقعاً در روند آموزش نقش داشته باشد.” اکنون نقش آنها جدی ، مرزی و حداقل است. رابطه مربیان والدین واقعاً برقرار نیست. بعضی از والدین یا با فرستادن فرزندانشان به مدارس خصوصی ، بی اعتبار می شوند ، یا جاده سازی می کنند ، آنها را نادیده می گیرند ، بچه هایشان را به مدارس ناکارآمد می فرستند و سعی در کارآیی بیشتر مدرسه ندارند. یکی از دلایل اثر بخشی برخی مدارس دولتی مشارکت واقعی والدین در موقعیت مدیریت ، کنترل ، پشتیبانی ، نه تنها مشارکت مالی ، تدارکاتی ، بلکه مشارکت جامع است.

داوری افزود. “دانش آموزان باید از دولت ، از مدرسه بخواهند كه شرایط مطلوبی را برای آنها ایجاد كند تا مدرسه جذاب شود ، در واقع آنها به نوعی مدرسه زندگی تبدیل می شوند.” دانش آموزان مورد نیاز ، به ویژه در دبیرستان ها ، ممکن است در مشاوره مشارکت شرکت کنند.

انتهای پیام: