عمومی

زمینه ایجاد اشتغال و مسکن جوانان فراهم شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخ شامگاه دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن با بیان اینکه تا زمانی که در این دنیا هستیم، می توانیم هر کار خیری انجام دهیم، اظهار داشت: اگر ما در این دنیا هستیم، می توانیم هر کار خیری انجام دهیم. «عمل ما در اختیار ماست، روزی که دنیا بگذرد، پرونده اعمال ما بسته است.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر ما را به اعمال دنیوی می شناسند، به فکر خود باشیم، افزود. تا زمانی که در این دنیا هستیم، تا می توانیم با قلم و زبان به فکر خود باشیم. ثروت، شهرت، سخاوت، ثروت و بتوان از کار دیگران گره زد و توانست لبخندی بر لب مؤمن و نیازمند بنشاند، پیوند برقرار کند، دو جوان را به هم وصل کند، به جوانان عرضه کند. با معیشت برای جوانان شغل فراهم کنید، برای جوانان مسکن فراهم کنید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به آیه ۱۳۰ سوره «بقره»، «وَمَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ ۚ وَلَقَدِ اصْطَفَیْنَاهُ فِی الدُّنْیَا ۖ وَإِنَّهُ فِی الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِینَ، گفت: این آیه در مورد حضرت ابراهیم (ع) است، مانند او، با صفاتی که کافران او را به حیرت واداشتند، و همه در منطق و عقل او پذیرفتند، او تابع خداوند متعال بود، به فرمان خداوند کارد را بر سر او گذاشت. گلوی پسر

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به آیه ۹ و ۱۰ سوره «ملک»، «قَالُوا بَلَیٰ قَدْ جَاءَنَا نَذِیرٌ فَکَذَّبْنَا وَقُلْنَا مَا نَزَّلَ اللَّهُ مِنْ شَیْءٍ إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا فِی ضَلَالٍ کَبِیرٍ»، «وَقَالُوا لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا کُنَّا فِی أَصْحَابِ السَّعِیرِ» بیان طبق این سطور، گناهکاران در جهنم اعتراف می کنند که فلانی آمده است، پیامبر آمد، به ما هشدار داد، خبر عقاب را به ما گفت، اما ما تکذیب کردیم، گناهکاران به سه چیز اعتراف کردند. ما حرف حق را استدلال نکرده و نشنیده ایم و اعتراف سوم اعتراف به گناه است.

گفت رحمت خدا از اصحاب جهنم دور است، عذاب جسمی و روحی خواهند گرفت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه اعتراف به گناه در آخرت فایده ای ندارد، در دنیا به ویژه در ماه مبارک رمضان باید توبه کرد، افزود. بسیاری از آسیب های اجتماعی برطرف می شود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به آیه ۱۷۹ سوره «اعراف»، «وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ ۖ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لَا یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا یَسْمَعُونَ بِهَا ۚ أُولَٰئِکَ کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ۚ أُولَٰئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ» بیان داشت تفسیر این آیه شریفه به همه ما هشدار می دهد، چنانکه می فرماید: «بسیاری از جنیان آنقدر در گناه، نافرمانی، نافرمانی، لجاجت غوطه ور هستند که انگار ما آنها را برای جهنم آفریده ایم. آنها قلب دارند، اما ندارند. می فهمند، عقل دارند، اما نمی فهمند، چشم دارند، اما با آن نمی بینند، گوش دارند، اما با آن نمی شنوند، تصویر خدا نادیده گرفته شده است.

او گفت. «امیدواریم خداوند در این ماه رمضان توشه معنوی، تقوا، چراغی برای همه ما در نظر بگیرد، این نور هدایت تقویت شود، تداوم یابد، ذخیره معنوی برای همه ما باشد. سال‌های زندگی و افراد مذهبی را به آن می‌آورد.» چهره ای که در برنامه های مذهبی، در تلاوت قرآن، در مساجد و… دیدیم نشان دهنده همان رحمت الهی است که به ما شده است.