عمومی

همه چیز در مورد طرح جهش ملی مسکن در لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

وحید به کرم الهی گفت گفتن وی با اشاره به اجرای طرح ملی جهش مسکن در لرستان به خبرنگار آنلاین گفت. وی ادامه داد: یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروز ما مشکل مسکن است، در حال حاضر درصد قابل توجهی از درآمد خانواده ها صرف مسکن، اجاره و مسکن می شود. «

طرح پرواز 88 هزار واحدی تولید مسکن برای لرستان

او گفت. وی افزود: با توجه به شرایط خاص اقتصادی مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است که برای کاهش این مشکلات، قانون «پرواز تولید مسکن» در سال جاری به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و ۲۴ شهریورماه به دولت ابلاغ شد. پیاده سازی. “

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای قانون «جهش مسکن»، طرح نهضت مسکن سراسری توسط وزارت شهرسازی آغاز شد. مربوط به نیازهای ویژه آه تو! او این کار را شروع کرد.

کرم الهی در ادامه سخنان خود به سهمیه های در نظر گرفته شده برای استان در این زمینه اشاره کرد. طبق مطالعه ای که توسط دفتر اقتصاد مسکن انجام شده است، زمینی که باید ارائه کنیم و از لایه هایی برای متقاضیانی که واجد شرایط پیش بینی هستند حمایت می کند. چهار سال، در مجموع 88000 واحد مسکونی.

تعدیل 51 هزار متقاضی

وی با تاکید بر اینکه در این راستا سامانه «سمان» از اوایل آنلاین ماه سال 1400 به عنوان طرح جامع کمک مسکن برای شهرهای لرستان بازگشایی شد، افزود. البته در ابتدا این سیستم برای چهار شهر خرم آباد بود. پلدختر کدکس و: اشتر: بازگشایی نشد که در 9 اکتبر اتفاق افتاد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اشاره کرد. در تمامی شهرهای منطقه که دارای اراضی ملی بودند ثبت نام از متقاضیان آغاز شد و تا 24 بهمن حدود 95 هزار نفر در شهرستان های منطقه ثبت نام کردند.

کرم الهی ادامه داد. پیامک برای آنها.» جهت ارسال به مراکز فروش و راه های کل به ادارات کل شهرسازی ارسال می گردد.

اعطای زمین به 40 درصد متقاضیان

وی با تاکید بر اینکه حداقل پنج سال وضعیت زندگی در این شهرستان توسط همکاران ما در اداره کل راه و شهرسازی بررسی فیزیکی خواهد شد، گفت: میانگین در منطقه حدود 820 هکتار است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اشاره کرد. گروه های کاری تامین زمین ویژه ما تا امروز جلسات متعددی با ادارات کل منابع طبیعی، پرونده ها، ثبت اسناد و املاک، شورای مسکن و … داشته ایم، حدود 330 هکتار زمین که معادل 40 درصد زمین مورد نیاز برای ثبت است. آره ما شناسایی کرده ایم و ارائه کرده ایم.

کرم الهی اعلام کرد. این 330 هکتار زمین از محل واگذاری اراضی ملی از منابع طبیعی، اراضی مازاد دستگاه های اجرایی، اراضی ساخته نشده که در سال های گذشته در اختیار برخی دستگاه ها قرار گرفته بود، در محدوده شهر تامین شده است. در مراحل مختلف ساخته شده است.طراحی ها در حال انجام است، قراردادهای طراحی مجزا، مطالعات توسط مشاوران شهرسازی امضا می شود. ژئوتکنسین و توسعه شهری در حال انجام است.

پرداخت تسهیلات مالک: و بازآفرینی شهری

وی افزود: برای پوشش کسری اراضی با تغییر اراضی دولتی در محدوده شهری، مازاد اراضی غیرمتمرکز اراضی ملی سایر ارگان ها، مناطق شهری، درصد افزایش به میزان قابل قبولی برای تامین زمین برای بازیافت در حال انجام است. متقاضیان

مدیرکل شهرسازی راه های لرستان با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در شهرهای منطقه برای اجرای طرح پروازی ساخت و ساز مسکن به منظور استفاده از فرصت های خود مالکی انجام شد، گفت. این افراد با داشتن پروانه ساخت و پروانه می توانند از آن فرصت ها استفاده کنند».

کرم الهی ادامه داد: متقاضیان با فرصت هایی که دولت در این زمینه فراهم کرده در بافت های فرسوده ثبت نام کردند. امسال سهمیه پرداختی به اشیاء حوزه مرمت شهری 1600 امتیاز است. نیمی از این تعداد و حدود 800 واحد دارای 9.5 درصد فرصت و نیمی دیگر دارای خدمات مهندسی و …

چالش کمبود زمین در شهرهای مختلف

او گفت. “جنبش ملی مسکن بر اساس نیازهای واقعی و اساسی جامعه ما است. از سوی دیگر، فعالیت های صنعت مسکن در بخش مسکن به عنوان فعالیت های کارآفرینی، تولیدی، اقتصادی و فعال در نظر گرفته می شود.”

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه موانع مشاهده شده در اجرای این برنامه در منطقه عمدتاً مربوط به تامین زمین جامعه هدف دو جهت اصلی مشکلات اقتصادی و متقاضیان مسکن است، افزود. دیگر: شهرها با کمبود شدید زمین مواجه هستند که این روند را کند می کند و بحث تامین زمین پیچیده و پیچیده است.

کرم الهی با بیان اینکه آماده سازی زمین باید از محل متقاضیان انجام شود یا از بانک به این معناست که متقاضیان باید اعتباری پرداخت کنند، پرداخت آن هزینه ها برای متقاضیان کمی سخت است.

او گفت. امیدواریم وزارت راه، وزارت کشور، شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی تسریع کنیم.»