اجتماعی

رونمایی از واگن‌های جدید مترو مخصوص بانوان و کودکان

شرکت بهره برداری مترو حومه تهران برای جلوگیری از ورود برخی آقایان به واگن بانوان اقدام به معرفی واگن مخصوص بانوان و کودکان با فواصل بصری متفاوت کرده است.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو در حومه تهران. از واگن جدید طراحی شده ویژه بانوان و کودکان با حضور فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده شورای اسلامی، سمیه رفیعی عضو شورای اسلامی شهر و مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران . مهدی شایسته اصل، مدیرعامل متروی تهران چهارشنبه 6 دی افتتاح شد.

مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو حومه تهران در ابتدای این مراسم با بیان اینکه بانوان تهرانی به مترو اعتماد دارند و مترو را برای تردد خود در تهران انتخاب می کنند، گفت: این مترو در سال 1385 به بهره برداری می رسد. دوره ای برای افزایش رفاه زنان.»

مدیرعامل مترو حومه تهران با اعلام اینکه پیش از این 12 اتاق مادر و کودک افتتاح شده بود که تعطیل شد، افزود: قرار است اتاقی برای 10 مادر و کودک در ایستگاه های مترو باز کنیم.

شایسته اصل همچنین درباره طراحی جدید واگن های زنانه و کودکان صحبت کرد. «بررسی ها نشان می دهد که در متروی 8 کشور توسعه یافته واگن برای زنان وجود دارد. در مترو تهران نیز واگن های ویژه ای برای بانوان وجود دارد، اما از آنجایی که برای بسیاری از مسائل ضوابط تعیین کرده ایم، باید حق حفظ کامل این موضوع را بشناسیم. باید شرایطی فراهم شود که اتفاقات خوب فرهنگی توسط مسافران آقا بیفتد.

وی ادامه داد که برخی از این موارد به دلیل مسئولیت مترو است. برای رسیدگی بهتر به این موضوع باید مساعدت شود تا ناوگان بیشتر ایزوله شود تا آقایان بتوانند در زمان اوج بار از کیسه استفاده کنند. زمان سفر

مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: دیدن نیازها و مطالبات اقشار مختلف مردم یکی از اصول حاکمیت شهری است.

او اضافه کرد. اگر نیازهای فردی افراد در زندگی شناخته شود، به سمت یک حکومت شهری انسانی تر حرکت خواهیم کرد.» بنابراین دیدن نیازهای زنان در مترو می تواند برای زنان آرامش ایجاد کند.

شایسته اصلی، مدیر عامل مناطق حاشیه شهر تهران خطاب به رفیع نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه ها، و ما از آن رویدادها حمایت می کنیم.”

او اضافه کرد. این فضا باعث کاهش اشتباهات اجتماعی، ایجاد امنیت در مترو برای شهروندان زن خواهد شد.» بازگشایی اتاق مادر و کودک در ایستگاه های مترو نشان از توجه مادران تهرانی به عنوان شهری دوستدار مادر دارد.

رئیس فراکسیون زنان، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت. چنین اقداماتی.”

او اضافه کرد. مطالبات شهروندان باید به صحنه برسد، شهرداری تهران موظف است با در نظر گرفتن ابعاد اجتماعی به آن مطالبات پاسخ دهد. ما باید با اجرای این برنامه ها در همه زمینه ها احساس امنیت را برای زنان ایجاد کنیم.

وی به توانمندی های مرتبط مترو در برگزاری نمایشگاه های خانگی اشاره کرد. «توسعه مراکز حمایتی در گذارهای فرهنگی مترو در قالب بازارهای عرضه کالا و کالاهای خانگی می تواند نگرانی ها را کاهش دهد. زنان سرپرست خانوار».

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم قطار با فضای بصری جدید در واگن بانوان به صورت نمادین از ایستگاه شهر به سمت ایستگاه امام خمینی (ره) با حضور مسئولین و بانوان حرکت کرد.

انتهای پیام: