عمومی

چرا افکار عمومی با پارک‌ بانوان “زاکانی” سر جنگ دارد؟

در اینکه دولت شهردار تهران نسبت به بسیاری از شهرداران قبلی ضعیفتر است شکی نیست اما این رهبری نالایق برنامه ای قابل دفاع ارائه کرده است که متاسفانه نمی تواند به درستی از منافع خود دفاع کند، به انتقادات گوش دهد و پاسخ دهد.
چند سالی است که پارک های مخصوص بانوان در نقاط مختلف شهر مستقر شده است که به طور اتفاقی از محبوبیت نسبی برخوردار شده اند. زنان در این مکان‌ها با خیال راحت تمرین می‌کنند، مهمانی می‌گیرند، شادی می‌کنند، در عین حال نه ساختارشکنی صورت می‌گیرد و نه کسی اذیت می‌شود.
اکنون قرار است شهرداری این برنامه را در برخی از پارک های شهر اجرا کند. به این ترتیب زنان این فرصت را پیدا می کنند که زمان، پول کمتری صرف کنند، با کودکان یا دوستان خود به پارک بروند و ساعت ها در محیطی بی دغدغه بگذرانند.
این یک تفکیک جنسیتی منفی نیست. تفکیک جنسیتی یک وضعیت منفی و غیرقابل قبول است که در آن حقوق زنان یا مردان ضایع می شود. در مورد پارک های بانوان برعکس است، یعنی یکی از حقوق مسلم زنان یعنی آزادی تفریح ​​به آنها بازگردانده شده است.
متأسفانه نابسامانی های اجتماعی کنونی که البته فقط تقصیر شهرداری نیست، باعث بی اعتمادی مردم شده و حتی کارهای مثبت نیز حاشیه ای و مرتبط با مسائل سیاسی تلقی می شود (به خصوص که این اقدام در حادثه در ورزشگاه مشهد). مثلاً وقتی مترو راه اندازی شد، دو واگن اول، دو واگن آخر مختص خانم ها بود، استقبال شد، باز هم مطلوب است. اما همانطور که برخی از زنان به جای استفاده از خودرو سوار خودروهای دیگر می شوند، برخی از زنان مجبور نیستند زمانی را در پارک خود بگذرانند؛ آنها می توانند از پارک های دیگر استفاده کنند.
چه خوب است که شهرداری و دستگاه های دولتی در صدد برگرداندن تدریجی اعتماد از دست رفته ملت هستند تا به جای تبدیل اقدام مثبت به یک اقدام مثبت با حواشی ایجاد شده برای آن، سرد، هرچند ملایم و کوتاه مدت شود. . یکی
به شهردار محترم تهران توصیه می کنم برای توجیه کارهای خوب احتمالی شهردار از افرادی که سابقه خشونت، بدخلقی و صلابت ندارند استفاده کند.

23302: