بین الملل

روسیه ۴ هلی‌کوپتر و تسلیحات دیگر در اختیار ارتش مالی قرار داد

سادیو کامارا ، وزیر دارایی پس از دریافت چهار هلیکوپتر نظامی روسیه از روسیه ، این کشور را به عنوان شریکی توصیف کرد که همیشه از آن راضی بوده است.

نزدیکی فرانسه به روسیه باعث خشم فرانسه شده است. به گزارش سرگرمی برای همه ، ژان ایو لودریان ، وزیر امور خارجه فرانسه در اوایل ماه جاری گفت که گروه های مسلح در واکنش به شایعات مبنی بر توافق احتمالی بین مالی و شرکت امنیتی واگنر روسیه وجود دارند. حضور نیروهای فرانسوی “کاملاً ناسازگار” است.

سادیو کاماران در جریان واگذاری تجهیزات نظامی روسیه به مالی گفت: “ما امشب برای دریافت چهار هلیکوپتر ، سلاح و مهمات MOI-171 اینجا هستیم.” اسلحه و مهمات اهدایی فدراسیون روسیه. چهار هلیکوپتر اعزامی نیز جدید هستند و از بودجه ملی تأمین می شوند. »

وی گفت: “این تحقق توافقنامه ای است که در دسامبر 2020 امضا شد و در ژوئن 2021 اجرایی شد.” سرعت فوق العاده در اجرای این قرارداد ، قابلیت اطمینان و جدیت این شریک [روسیه]این نشان می دهد که ما همیشه از تبادل پیروزی راضی بوده ایم. “

پیش از این ، امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه سخنان چوگوئل کوکاکولا میگا ، نخست وزیر مغول را “غیرقابل قبول” خوانده بود. در سازمان ملل در 25 سپتامبر ، نخست وزیر مالی خواستار سازماندهی مجدد کامل ارتش فرانسه در سواحل شد تا کشور را به طور کامل ترک کنند و آن را “فرار از جنگ” نامید.

مکرون در پاسخ به این اظهارات ، “مشروعیت دولت فعلی” را در مهمانی در کاخ الیزه زیر سال برد و گفت که دولت در آگوست 2022 ، پس از دو کودتا در مه 2021 ، به قدرت رسید و مشروعیت دموکراتیک نداشت. به

فرانسه قصد دارد پایگاه های نظامی خود در کیدال ، تیمبوکتو و تسلیت در شمال مالی را تا پایان سال تخلیه کند تا تمرکز بیشتری بر گائو ، مینا ، نیجریه و بورکینافاسو در نزدیکی “منطقه مرزی” داشته باشد. 2023 از 2500 تا 3000

رئیس جمهور فرانسه در ماه ژوئن گفت که عملیات پاریس برای مبارزه با شبه نظامیان اسلام گرا در سواحل غرب آفریقا به پایان رسیده است و نیروهایش اکنون به عنوان بخشی از یک برنامه نظامی بین المللی در منطقه فعالیت می کنند.

انتهای پیام: