عمومی

دوز سوم واکسن کووید-۱۹ را هم باید زد؟

در مورد این سوال که آیا تزریق دوز تقویت کننده باعث افزایش سطح ایمنی می شود ، باید گفت که بر اساس مطالعات انجام شده بر روی دو واکسن ، تزریق دوز سوم قطعاً سطح ایمنی را در افراد افزایش می دهد ، اما آیا این دوز واقعاً ضروری است این سالی است که پاسخ نهایی برای آن وجود ندارد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه مربا: “هفته گذشته گزارش شد که اگر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای سازمان غذا و داروی ایالات متحده موثریت دوز سوم واکسن را برای افرادی که دوز دوم را در چند ماه تزریق می کنند ، در سپتامبر 1400 ، سومین دوز تأیید کرد. واکسن Pfizer و Moderna به عنوان یادآوری داده می شود. دوز: بر اساس این اخبار ، تزریق سوم احتمالاً حدود هشت ماه پس از دوز دوم با اولویت ساکنان کارکنان مراقبت های اولیه ، خانه های سالمندان و مراکز مراقبت از بیمار آغاز می شود. نه تنها بسیاری از کشورهای جهان به دلیل کمبود منابع واکسن هنوز نتوانسته اند بخش قابل توجهی از جمعیت خود را واکسینه کنند ، بلکه جامعه علمی در حال بحث است که دوز سوم واکسن کرونا چقدر می تواند مثر باشد. چه کسی حق دریافت آن را دارد؟ بهترین زمان تزریق آن چه زمانی است؟ ما بعداً به بسیاری از این س questionsالات پاسخ خواهیم داد و نظرات متخصصان را بررسی خواهیم کرد.

چرا دوز سوم؟

در حالی که مطالعات واکسیناسیون واکسن هنوز چند ماه پس از تزریق دوم ادامه دارد ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده هفته گذشته توصیه کرد که افراد مبتلا به نقص ایمنی شدید یا متوسط ​​بر اساس مشاهدات واکسینه شوند. تزریق دوز سوم می تواند به آنها در ایجاد ایمنی بهتر کمک کند ، زیرا این افراد معمولاً با تزریق دوز واکسن به سطح مطلوب ایمنی نمی رسند.

دوز سوم واکسن کرونا به عنوان دوز تقویت کننده تجویز می شود زیرا برخی از مطالعات اخیر نشان داده است که بیشتر اثرات پیشگیرانه اکثر واکسن های تولید شده شش ماه پس از تجویز دوز دوم به تدریج کاهش می یابد. برخی مطالعات نشان می دهد که واکسن های موجود جدید هستند. مانند سویه دلتا به اندازه سویه های اولیه ویروس ایمنی ایجاد نمی کند. با این حال ، به گفته مقاماتی مانند سازمان بهداشت جهانی ، دریافت دو دوز واکسن تأیید شده بهترین راه برای جلوگیری از تخمک بسیار شدید بیماری کووید -19 و کاهش خطر مرگ ناشی از این بیماری است.

آیا تصمیم دولت آمریکا دوز سوم است ، نگرانی است یا ژست نگرانی است؟

همه کارشناسان کاملاً متقاعد نشده اند که اکثر افراد سالم در جامعه به دوز سوم واکسن کووید -19 نیاز خواهند داشت. از سوی دیگر ، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که در دنیایی که بسیاری از مردم حتی واکسن کرونا دریافت نکرده اند ، تزریق دوز تقویت کننده در کشورهای توسعه یافته و ثروتمند غیر اخلاقی است. با این حال ، دولت آمریکا برای توجیه این تصمیم خودخواهانه اعلام کرده است که به جای حفاظت از شهروندان خود نمی تواند به فکر حفاظت از جان افراد دیگر در جهان باشد.

جالب است بدانید که حتی اگر این بحث را کنار بگذاریم که تصمیم دولتهایی مانند ایالات متحده غیراخلاقی است ، این توجیه همچنان غیرقابل قبول خواهد بود ، زیرا بسیاری از کارشناسان معتقدند افرادی که هنوز واکسن کووید -19 دریافت نکرده اند. واکسن تأثیر بسیار بیشتری بر سطح دارد. تزریق دوز باعث یادآوری افرادی می شود که قبلاً کاملاً واکسینه شده اند. در نتیجه ، حتی اگر دولت ها خودخواهانه تنها نگران شهروندان خود باشند ، ابتدا باید سیاستی را اتخاذ کنند که تعداد افرادی که دو دوز واکسن دریافت می کنند را به بیش از 80 درصد مردم برساند. تا کنون ، تنها 51 درصد از مردم ایالات متحده به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده اند.

آیا واقعاً نیاز به تزریق دوز تقویت کننده واکسن دارید؟

علاوه بر این س importantال مهم ، باید ببینیم چه کسی به بیشترین مقدار یادآوری نیاز دارد. برخی از کارشناسان معتقدند که واکسن ها در برابر بیماری های جدی ، بستری شدن در بیمارستان ، مرگ ، حتی در طول زمان و حتی انواع جدیدتر بیماری ها ، مانند دلتا ، بسیار محافظت می شوند. آنچه تا کنون مشاهده کرده ایم ، کاهش احتمال بستری شدن به موقع در بیمارستان یا مرگ پس از واکسیناسیون نیست ، بلکه پاسخ ایمنی تا حدی ضعیف به دلتا است.

به طور خاص ، افراد مبتلا به نقص ایمنی در نتیجه مصرف دارو ، واکنش ایمنی ضعیف تری نسبت به واکسن ایجاد می کنند ، زیرا در خانه های سالمندان ، افراد دارای معلولیت و ویروس می تواند از طریق کارکنان ، افراد منتقل شود. اگر یک بازدید کننده واکسینه نشده به این مراکز ارجاع داده شود ، بهتر است چند ماه پس از تزریق دوم ، دوز تقویت کننده دریافت شود. اگرچه واکسیناسیون کارکنان چنین مراکزی برای سلامتی این مناطق بسیار مهم تر خواهد بود ، اما در حال حاضر هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که نشان دهد تزریق دوز یادآوری به مردم در کاهش شیوع کووید -19 در این کشورها م significantlyثر است. داشتن

واکسن ها چقدر محافظت می کنند؟

به نظر می رسد واکسن های موجود خاطرات امنیتی با کیفیتی بالا تولید می کنند. حدود دو هفته پیش ، اولین مقاله در مورد تعداد سلول های حافظه ایمنی (سلول های T) در مجله معتبر Science منتشر شد. در این مقاله ، ایمنی سلولی ، اصلی ترین نوع عفونت ویروسی ، در افرادی که واکسن مدرن را شش ماه پس از دوز دوم دریافت کرده اند ، مورد بررسی قرار گرفت ، که کاهش قابل توجهی نداشت. با توجه به نتایج این مقاله ، تقریباً هیچ تغییری در سلول های T حافظه در مدت یک تا شش ماه پس از واکسیناسیون ایجاد نمی شود و حتی به نظر می رسد که احتمالاً بیش از یک سال به خوبی کار خواهد کرد. اگر به داده های انگلستان نگاه کنید ، خواهید دید که با وجود تعداد زیادی از افراد مبتلا به دلتا ویروس کرونا ، واکسن جهانی در کنترل بیماری ها و مرگ های جدی به خوبی عمل کرده است.

در مورد این سوال که آیا تزریق دوز تقویت کننده باعث افزایش سطح ایمنی می شود ، باید گفت که بر اساس مطالعات انجام شده بر روی دو واکسن ، تزریق دوز سوم قطعاً سطح ایمنی را در افراد افزایش می دهد ، اما آیا این دوز واقعاً ضروری است این سالی است که پاسخ نهایی برای آن وجود ندارد.

چرا رژیم صهیونیستی مدعی است که اثربخشی واکسن را کاهش می دهد؟

طبق گزارشات منتشر شده توسط رژیم صهیونیستی ، نتایج نشان می دهد که ایمنی واکسن به مرور کاهش قابل توجهی می یابد. آیا واقعا اینطور است؟

مقامات رژیم صهیونیستی هنوز هیچ داده ای در مجلات علمی منتشر نکرده اند. اپیدمیولوژیست ها با این رویکرد موافق نیستند ؛ عوامل مات و تحریف کننده یک مشکل عمده در مطالعات واکسن محسوب می شوند. رژیم در فوریه-مارس 1999 گزارش هایی در مورد اثر واکسن منتشر کرد ، اما بعداً مقاله ای منتشر کرد که نشان می داد واکسن ها بسیار خوب عمل می کنند. در هر صورت ، به گفته کارشناسان ، داده های منتشر شده توسط رژیم صهیونیستی دارای مشکلات متعددی است.

سن دیگر عوامل موثر بر این گزارشات به درستی در نظر گرفته نشده اند. چنین نتایجی که می تواند تأثیر بسزایی در تصمیم گیری جهانی در مورد نحوه کنترل و کنترل ویروس داشته باشد ، نباید در اسلایدهای پاورپوینت پخش شود. همه داده های خام از این مطالعات باید به اشتراک گذاشته شود تا کارشناسان بتوانند صحت آن را بررسی ، تحلیل و تعیین کنند.

علاوه بر این ، داده های آزمایشگاهی مبتنی بر روش هایی مانند آزمایش آنتی بادی های عامل بیماری زا در خون برای پاسخ به این س ofال که آیا ایمنی واکسن در چند ماه کاهش می یابد یا نه ، چندان قابل اعتماد و قابل تعمیم نیست. در بدن انسان مشاهده می شود. زیرا چیزی که فرد را در بدن پس از چند ماه ایمن نگه می دارد ، آنتی بادی ها نیستند ، بلکه سلول های ایمنی خاطرات ذخیره شده در بدن هستند. سلول ها ..

به آن اینگونه نگاه کن! اگر آنتی بادی ها از بدو تولد تا عفونت در جریان خون شما باقی بمانند ، در صورت تجمع آنتی بادی های مختلف در جریان خون شما در چه وضعیت آشوبی قرار خواهید داشت. بنابراین ، غیر معمول نیست که سطح آنتی بادی در خون پس از چند ماه کاهش یابد ، اما این لزوما به این معنا نیست که سطح ایمنی فرد کاهش می یابد.

چند واکسن مختلف شما را قوی تر می کند؟

این روزها بسیاری از مردم می پرسند ، به عنوان مثال ، اگر فردی اولین دوز واکسن ویروس کشته شده را دریافت کند ، آیا می تواند از انواع دیگر واکسن ها برای دوز بعدی مانند واکسن های پروتئینی نوترکیب یا واکسن های معدنی استفاده کند؟

برای افرادی که واکسن حامل ویروس دریافت کرده اند (مانند واکسن Astraznka یا & onson و Johnson onson) ، تاکنون تحقیقات نشان داده است که در صورت استفاده از دوز بعدی واکسن ، سطح ایمنی بهتر از دو دوز آسترازنکا. یا دو دوز واکسن … سابقه اختلاط واکسن به حدود 20 سال پیش برمی گردد که به آن تقویت اولیه “هترولوگ” می گویند. اما کدام واکسن ابتدا تزریق شود ، سپس کدام واکسن استفاده شود ، نکته کلیدی در ایجاد پاسخ ایمنی مناسب است و برای نتیجه گیری به تحقیقات با جمعیت آماری قابل قبول نیاز است. علاوه بر ترکیب واکسن ها ، استفاده از واکسن های استنشاقی به عنوان تزریق بعدی ممکن است با افزایش پاسخ ایمنی همراه باشد.

چند وقت یکبار به واکسن تقویت کننده نیاز داریم؟

یک سوال رایج دیگر. آیا فقط یک واکسن برای ایجاد ایمنی قوی کافی است یا هر سال مانند واکسن آنفولانزا به تزریق مضاعف نیاز داریم؟

برخی از کارشناسان معتقدند که ایمنی واکسن های کووید -19 در صورت بهینه سازی محدوده دوز تا تزریق ، مانند واکسن هپاتیت ، به هشدارهای سالانه نیاز نخواهد داشت. علاوه بر این ، انتظار می رود که ویروس به یک ویروس بومی یا بومی تبدیل شود. “ویروسی که مانند بستری شدن در بیمارستان یا مرگ زودگذر و سرد خواهد بود.”

انتهای پیام: