عمومی

درس بزرگ آنچلوتی به مربیان ایرانی

آنچلوتی پس از شکست بسیار سخت و سنگین از رقیب دیرینه، درس بزرگی به هر مربی ایرانی که به دنبال بهانه جویی است داد.

به گزارش سرگرمی برای همه، این روزنامه اخبار ورزشی وی نوشت: رفتار مربی باتجربه رئال را با رفتار برخی مربیان ایرانی مقایسه کنید که در صورت شکست همه را مقصر می دانند جز خودشان.

“بارسلونا” در ورزشگاه خانگی “رئال” چهار گل به ثمر رساند، حداقل چهار گل را از دست نداد تا انتقام شکست های قبلی شاگردان آنچلوتی را بگیرد. هواداران “بارسلونا” اصلا باور نمی کردند که تیمشان با این بازی خوب و با نتایج شگفت انگیز از محرومیت “رئال” بگذرد، اما شاگردان ژاوی دست به کاری زدند، کاریستان و تمام توجهات را به خود جلب کردند. آنچلوتی پس از این بازی بدون هیچ بهانه ای گفت: من مسئول این شکست هستم اما از شما می خواهم که از این باخت بحران ایجاد نکنید. چون به روال عادی خود برمی گردیم.

این رفتار مربی باتجربه «رئال» را با رفتار برخی مربیان ایرانی مقایسه کنید که در صورت شکست همه را مقصر می دانند جز خودشان. مربیان ایرانی معمولاً داور، فدراسیون، وزارت ورزش و سایر عوامل را مقصر می دانند، هرگز خودشان را مقصر نمی دانند. از سوی دیگر آنچلوتی پس از شکست بسیار سخت و سنگین از رقیب دیرینه خود، درس بزرگی به تک تک مربیان ایرانی که به دنبال بهانه های واهی هستند داد.

البته این مربی با تجربه ای که دارد می تواند دوباره «رئال» را به همان تیم خوب و شکست ناپذیر تبدیل کند. اولین قدم این است که مربی اشتباهات خود را بپذیرد که آنچلوتی هم به آن اعتراف کرده است، بنابراین امید زیادی وجود دارد که او تیمش را به مسیر اصلی بازگرداند. برخلاف مربیان ایرانی که قدم اول را بر نمی دارند، اعتراف به اشتباهات و ضعف های خودشان است.

انتهای پیام: