عمومی

ایرانی‌ها از کی‌روش یاد بگیرند!

تصویر جشن نگرفتن تیم ملی فوتبال ساحلی این روزها در مسابقات قهرمانی جام بین قاره ای شایعات و حدیث هایی در فضای مجازی به دنبال داشته و نگرانی تیم ملی را در بازی های جام جهانی افزایش داده است.

سرگرمی برای همه پلاس: دو روز پیش بود که تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با غلبه بر تیم برزیل در دبی قهرمان جام بین قاره ای شد.

بسیاری از رسانه های ورزشی جهان نیز تصویری از شادی نکردن بازیکنان تیم ملی از اهدای جام منتشر کردند، اما این خبر بیشتر از قهرمانی بود و حتی فدراسیون فوتبال صراحتا اعلام کرد که «طبق مقررات. طبق قانون جمهوری اسلامی ایران و آیین‌نامه اخلاقی المپیک و قوانین فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، با رعایت اصول حاکم بر ورزش فوتبال و پرهیز از رفتار سیاسی در میادین ورزشی، افرادی که اخلاق حرفه‌ای و ورزشی را رعایت نمی‌کنند. مقرراتی در این خصوص خواهد داشت.

در روزهای غم انگیز ایران عزیز، ابراز همدردی و دوستی صمیمانه بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی اقدامی قابل توجه و حتی برای برخی افراد قابل تحسین است. اما با توجه به نزدیک شدن به جام جهانی 2022 قطر، باید کمی به ماهیت این واکنش و میزان و تبعات چنین واکنشی نزد مردم فکر کرد.

شاید برخی نگران باشند که در زمان حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2022 قطر، در صورت همراهی با این اقدامات سیاسی و اجتماعی، بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان نیز اقداماتی مشابه این اقدام از خود نشان دهند؛ حوادث اخیر، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

البته به عنوان یک چهره ملی اولاً و در درجه دوم یک شهروند ایران، حق دارند نظر خود را ابراز کنند، عمل کنند و یا حتی واکنش نشان دهند و نسبت به این گونه واکنش های سیاسی در ورزش، فوتبال و سطوح بی طرف باشند. کل جامعه

هیچکس نمی تواند آنها را به خاطر این ارتباط با اتفاقات و اتفاقات این روزهای کشورمان مورد انتقاد قرار دهد، اما تنها سوالی که در این مدت مطرح می شود این است که برای هر پیروزی شادی نکنیم یا بعد از گل شادی کنیم. حس سیاسی

با توجه به قوانین فیفا در خصوص رعایت اصول حاکم بر ورزش فوتبال و پرهیز از رفتار سیاسی در میادین ورزشی، بدیهی است که هرگونه اقدام سیاسی در زمین فوتبال توسط فیفا در زمین فوتبال پاسخ داده خواهد شد.

همچنین چندی پیش فدراسیون فوتبال فیفا نامه ای به 32 فدراسیون راه یافته به جام جهانی نوشت که در آن تاکید شده بود مسائل سیاسی در جام جهانی مطرح نشود.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در این نامه گفت: ما می دانیم که فوتبال نقش مهمی در کشورها ایفا می کند و همچنین می دانیم که چالش ها و مسائل سیاسی زیادی در سراسر جهان وجود دارد. اما لطفا اجازه ندهید فوتبال درگیر جنگ ایدئولوژیک و سیاسی شود.

اگر برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان در زمین مسابقه رفتار سیاسی از خود نشان دهند، قطعاً به محرومیت کل تیم ملی کشورمان منجر می شود نه همینطور.

از طرفی اگر فقط یک نفر با رفتار سیاسی در زمین مخالفت کند، این آغاز تفرقه و تفرقه در بین بازیکنان تیم ملی است. در نهایت به خودمان، حریف و فیفا باختیم. همچنین نتیجه حرکتی است که می تواند با هیجان یا میل به کلیک بیشتر در فضای مجازی و رسانه ایجاد شود. به غیر از شکست البته بین دو تیم خود تیم ملی و حتی عصبانیت مردمی که به مانیتور تلویزیون در انتظار پیروزی یا حداقل احساس غرور آفرین یک بازی هیجان انگیز نگاه می کنند.

البته در عین حال نباید گفت که کی روش یک بار دیگر عزم جدی خود را در خصوص یکپارچگی تیم ملی کشورمان ثابت کرد و با حرکتی تحسین برانگیز با توجه به رفتار مهدی طارمی و سردار آزمون در دیدار سنگال، ماندن. به دور از اختلاف دو تیم در تیم ملی دیروز همه بازیکنان و ملی پوشان را روی میز چمن جمع کرد. این اقدام به ظاهر ساده و تصویری که از همه بازیکنان و کادر فنی دور میز وجود دارد به ما اطمینان می دهد که اگر مردم تلاش کنند بین تیم ملی شکاف ایجاد کنند. سرمربی تیم ملی اجازه نمی دهد این تلاش ها تاثیرگذار باشد.

چیزی که این روزها غیر قابل انکار است. افزایش غم و رنج ما ایرانیان. بسیاری از ما لحظه های خنده یا اشک شوق را از دست می دهیم. اما جدای از ترس محرومیت تیم ملی از فیفا، چه چیزی شادتر، هیجان انگیزتر و دلچسب تر از شادی گل مهدی طارمی با پاس گل سردار آزمون برای انگلیس؟ حتی تصورش هم خوشایند است.

انتهای پیام