عمومی

خداحافظی با سوت و پرچم ایرانی در جام جهانی

خداحافظی سوت و پرچم ایران در جام جهانی

در روزهایی که فدراسیون فوتبال ایران رئیس جدید خود را به رسمیت نمی شناسد ، اتفاقاتی در این مجموعه رخ می دهد ، اخراج ها ، اخراج ها اتفاق می افتد که به طرز عجیبی در نوع خود متناقض است. از جمله این موارد تصمیمی است که درباره علیرضا فغانی ، پرافتخارترین داور تاریخ فوتبال آسیا گرفته شده و نام وی از لیست داوران بین المللی ایران حذف شده است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه ایران: علاوه بر فینال المپیک ، داوری که قضاوت جام جهانی 2018 روسیه را بر عهده داشت ، مانند فینال جام جهانی باشگاه ها ، اما در 15 سپتامبر سال گذشته برای زندگی و آموزش فرزندانش به استرالیا مهاجرت کرد ، رسماً در لیگ برتر استرالیا داور شد. با این وجود داور 42 ساله هنوز آماده افتخار به پرچم کشورمان در مسابقات بین المللی است ، هواداران فوتبال ایران امیدوار بودند که فگان با قضاوت در جام جهانی 2022 که در قطر برگزار می شود ، سومین بازی متوالی خود را در این رقابت ها احساس کند. اما اکنون ، سه هفته پس از بازگشت به کمیته داوران فدراسیون فوتبال ، شاهد برکناری فغانی هستیم. پس از انتشار خبر زمزمه حادثه در تاریخ 18 اکتبر ، پس از اعلام خبر داوری وی در لیگ قهرمانان آسیا از سوی ایران ، وی گفت که حذف وی از لیست بین المللی ایران شیطان است ، اما این بار تغییرات در کمیته داوران این موضوع را به واقعیت تبدیل کرد. نام علی اصغر مومنی داور مازندرانی با 4 سال سابقه حضور در لیگ برتر به لیست داوران بین المللی ایران اضافه شد. کمیته داوران فدراسیون فوتبال و داوران موظف بودند لیست داوران بین المللی ایران را قبل از مهلت تعیین شده توسط فیفا (9 آبان) به AFC و FIFA ارسال کنند و اکنون کمیته داوران و داوران لیستی از 5 داور را که در فوتبال ایران رقابت می کنند ، ارائه داده است. در بالای آنها نام موعود بنیادی فر قرار دارد.
در همان زمان ، آنچه انجام شده این است که فیفا سه قانون برای حضور داوران در لیست نخبگان دارد ، یکی از آنها سن داوران است که از 25 و کمتر از 45 نیست ، و دیگری آزمایش های فیزیکی آنها است. پذیرش است. اما نکته مهم این است که طبق نظر فیفا ، داور باید 12 ماه در سطح ملی قضاوت می کرد تا بهترین امتیاز را در هر بازی بدست آورد ، اما به بهانه اینکه در این سال فغانی را در سطح ایران قضاوت می کرد. ملی در لیست نخبگان ایران قرار نگرفت.
خبرنگار ایران با علیرضا فغانی تماس گرفت تا موضوع را پیگیری کند. داور بازی تاکید کرد که نمی خواهد مصاحبه کند اما تأیید کرد که نام او از لیست داوران بین المللی در ایران حذف شده است. بنابراین اگرچه لیست داوران نخبه رسما اعلام نشده است ، اما به دلیل تغییرات انجام شده ، ایران در جام جهانی بعدی از داور محروم شده است. در گذشته حضور فتحان در قطر به همراه دستیارانش منصوری و ابوالفضلی در جام جهانی قطر قطعی به نظر می رسید ، اما اکنون که فغانی از فهرست بین المللی ایران حذف شده است ، هیچ تضمینی برای کمک به رنگ آمیزی ایران با جام جهانی وجود ندارد. جالب اینجاست که داوران مشهور ایرانی مانند محمد فنایی که در فینال جام جهانی 1994 کمک کرده و یا داوران دیگری مانند علی خسروی و مسعود مراد که سابقه قضاوت در بازی های المپیک را دارند ، با حذف فغانی از لیست داوران نخبه مخالفت کردند. آنها شامل نمی شوند. در همان زمان ، به گزارش تابناک ، هنگام برقراری ارتباط با داوران مشهور ، از آنها خواسته شد که به نفع فغانی اظهار نظر نکنند. و برخی از داوران بازنشسته که بازی های لیگ برتر را تماشا می کنند گفتند که اگر با رسانه ها صحبت کنند ، آنها به جای فغانی نماینده مeverمن هستند. به موقعیت دو داور ایرانی که در تیم داوری فغانی بودند صدمه ای نمی زند اما به نظر می رسد جامعه داوران فکر می کنند کمیته داوران فغانی را برکنار می کند و ایران را از داور کلاس جهانی منصوری محروم می کند. و ابوالفضل هم زد. البته گفته می شد که فغانی به نمایندگی از استرالیا می تواند در جام جهانی خدمت کند اما طبق قانون 5 سال از حضور داور در کشور دیگر می گذشت ، مسئله دیگری است که استرالیا خود داوران غیراسترالیایی را به نمایندگی از این کشور نمی پذیرد در قرعه کشی جام. اما مهمتر از همه ، خود فغانی به خبرنگاران گفت که حضور خود در جام جهانی قطر را به پایان رسانده است.

انتهای پیام: